Avatar billede hekla Nybegynder
18. februar 2009 - 20:40 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Etiketnavne fra tabel

Jeg vil gerne have mulighed for at oversætte brugerfladen til min Access 2002 database til forskellige sprog.
Jeg forestiller mig at den bedste måde at gøre det på, er at hente navne på etiketter i formularer og rapporter og tekster til Msgboxes fra en tabel vha at loope gennem et recordset.
Man kan selvfølgelig lave det med Dlookup, men når der er 20 - 30 navne, der skal hentes til en rapport, bliver det nok for langsomt.
Er der nogen der har et forslag til, hvordan det skal gøres?
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
19. februar 2009 - 08:45 #1
Hvis det skulle have nogen interesse så har jeg et 'system' jeg har lavet til samme formål som du godt kan få en kopi af.

Det er dog i Access 2007, men jeg har den database jeg har eksperimenteret med og den kan nok konverteres til XP format da den ikke indeholder nogle særlige 2007 funktioner.

Det man gør er at 'tagge' de controller man vil have lavet sprog på og så kører man funktionen fhpLanguage_Prepare der opretter records for controllerne. Efterfølgende retter du så teksterne i tabellen tblLanguages
Der er for tiden kun US og DK felter i tabellen, men det er ikke vanskeligt at oprette ekstra. Der skal være et felt der hedder fldLanguage_xxxx hvor xxxx er sprogets LCID

Men send mig en mail på oz8hp snabela hotmail punktum com så skal jeg sende dig db'en så du kan se det i brug.
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
19. februar 2009 - 13:39 #2
Eksemplet er sendt til hekla

(andre er også velkomne til at rekvirere en kopi hvis der er nogen der er int.)
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
20. februar 2009 - 08:09 #3
Jeg kom til at sidde og pille lidt i det gamle eksempel i aftes og har opdateret det lidt.
Jeg kan dårligt huske hvorfor jeg lavede den funktion for en del år siden - jeg har aldrig brugt den kommercielt. Men nogen gange laver man vel ting bare for at lave dem.

Filen kan hentes her hvis nogen skulle have interesse.
http://www.hugopedersen.dk/content/files/language.zip
Avatar billede hekla Nybegynder
24. februar 2009 - 20:38 #4
Hej Hugo
Jeg har endnu ikke haft tid til at se det grundigt igennem, men jeg er sikker på at det er det, som jeg skal bruge, så du får dine point.
Tusind tak for hjælpen.
Hekla
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
25. februar 2009 - 06:51 #5
Jamen du skal da være velbekomme :-)