Avatar billede oliverr Nybegynder
19. februar 2009 - 02:07 Der er 7 kommentarer

Hjælp til ntoskrnl.exe

jeg har en bærbar som jeg skal have lavet har et problem jeg håber i kan hjælpe med..

Når jeg starter den op kommer der først "forskærmen" med billede hvor man kan komme ind i bios osv og så går den videre til at starte xp går den bare i sort skærm og lidt efter viser den "Windows kunne ikke starte, fordi denne fil er beskadiget eller mangler : <Windows-rod>\System32\ntoskrnl.exe. Geninstaller en kopi af ovenstående fil."

Når jeg så putter min Win xp cd i kan jeg ik komme ind i installationen for der kommer ik noget hvor jeg kan trykke på en tast for at komme derind hvis i forstår.. jeg har prøvet at gå ind i bios og sætte 1st boot til CD drevet og det virker ik der sker det samme, har ingen idé om hvad jeg kan gøre ved det..

Håber på et svar, på forhånd tak
Avatar billede sn0wflake Nybegynder
19. februar 2009 - 02:29 #1
Der er et-eller-andet galt med din BIOS opsætning. Den nemmeste måde at løse det er ved at loade default opsætning. Den findes med garanti, så led efter den. Nu burde din CD boote ved opstart. Når du så har fået din Windows XP til at boote kan du vælge at reparerer din Windows XP.
Avatar billede oliverr Nybegynder
19. februar 2009 - 02:30 #2
har prøvet at loade default men det virker heller ikke...
Avatar billede avler Nybegynder
19. februar 2009 - 02:47 #3
Er det en "hjemme lavet" windows cd ?
Avatar billede oliverr Nybegynder
19. februar 2009 - 02:51 #4
Nop den er original
Avatar billede avler Nybegynder
19. februar 2009 - 03:06 #5
På nogle bærebare er der en boot taste, F10 el F12, så kommer man ind i en menu hvor man kan vælge hvilket drev der skal bootes fra.
På min er det i nederste højre hjørne genvejene står.
Hvis det ikke hjælper, så er det din win.cd eller cd.drev der er itu.
Avatar billede sn0wflake Nybegynder
19. februar 2009 - 03:40 #6
Er enig med avler med at det kan være din CD eller drevet der kan være itu. Check kabler og frem med pudsekluden til CD'en. Skriv også lige om lampen i drevet overhovedet blinker når du booter.

Kort sagt er du på spanden hvis dit CD drev ikke fungerer, så det er det du skal koncentrere dig om først.
Avatar billede oliverr Nybegynder
19. februar 2009 - 08:49 #7
Jeg kan godt få trykket cd drevet ud og det blinker os under boot og jeg kan hører den drejer cd'en rundt og jeg har prøvet at vælge cd drev i boot men der sker intet alligevel.. mærkeligt..