Avatar billede falastinii Nybegynder
19. februar 2009 - 17:08 Der er 16 kommentarer

Min computer er for langsom!! Hjælp!!

Jeg har lige købt en hel ny bærbar computer, og synes at den kører alt for langsomt. det er en HP DV7-1092eo.
Har haft en anden HP-pavillion dv9685eo før, og den kunne køre bedre. Synes bare at det er mærkeligt at en ældre computer kan køre bedre end en gammel computer. :-(
Nogen der vil hjælpe mig? :-)

Mange tak på forhånd! :-D
Avatar billede lablo Nybegynder
19. februar 2009 - 17:18 #1
hvordan syntes du den er langsom ?

Check om dit antivirusprogram det køre, det kan være en årsag til sløvhed.?
Avatar billede Slettet bruger
19. februar 2009 - 17:40 #2
styresystem ? ram ?
Avatar billede falastinii Nybegynder
19. februar 2009 - 18:16 #3
Mit antivirus program kører, kigger jeg altid efter når min computer starter, men desværre så er det ikke årsagen.
Mit styresystem er windows vista home premium 64bit med 4GB ram.
Avatar billede Slettet bruger
19. februar 2009 - 19:21 #4
"Synes bare at det er mærkeligt at en ældre computer kan køre bedre end en gammel computer. :" Hvordan syntes du selv det lyder??
Avatar billede Slettet bruger
19. februar 2009 - 19:22 #5
Og hvor kommer den tynde klient ind i billedet??
Avatar billede falastinii Nybegynder
19. februar 2009 - 19:37 #6
for at være ærlig så synes jeg også at det lyder mærkeligt.
for noget tid siden, stillede jeg spørgsmål for en ven, angående hans bærbar computer os, der fik vi afvide at vi skulle skrive det ind under "Tynde klienter"
Avatar billede Slettet bruger
19. februar 2009 - 19:46 #7
Nej, nej, nej, om din bærbare så kun er milimetertyk vil den næppe falde ind under "Tynde klienter"
Avatar billede Slettet bruger
19. februar 2009 - 19:49 #8
Vedr. hastighed, prøv at fjerne alle de programmer der bare omhandter HP reklamegas - klik på start - skriv, msconfig - enter - fanebladet start - deaktiver alt undtaget dit viruprogram - genstart, nu tror jeg at det hjalp lidt, ellers overvej et andet virusprogram
Avatar billede falastinii Nybegynder
19. februar 2009 - 20:11 #9
Angående vira programet. så synes jeg det er mærkeligt, har altid brugt det, har aldrig skabt mig problemer og køre det os på to af mine st. computere.
Så tror ikke vira programet er årsagen.
Men problemer lige det med hp's reklamegas.
Hvad er så tynde klienter? bare et spørgsmål?
Avatar billede Slettet bruger
19. februar 2009 - 20:18 #10
Avatar billede falastinii Nybegynder
19. februar 2009 - 20:23 #11
det hjalp desværre ikke.
Avatar billede falastinii Nybegynder
19. februar 2009 - 20:25 #12
ok, tak for læsningen :-)
vidste jeg faktisk ikke.
Avatar billede Slettet bruger
19. februar 2009 - 20:28 #13
Har du allerede fjernet de programmer?? hvad hedder dit virusprogram
Avatar billede falastinii Nybegynder
19. februar 2009 - 20:31 #14
ja det har jeg, det hedder kaspersky.
Avatar billede Slettet bruger
19. februar 2009 - 20:39 #15
OK, så ville jeg nu forsøgsvis afinstallere programmet og i stedet prøve med AVG - husk du må ikke ha 2 virusprogrammer installeret samtidig
Jeg holder 2 soft-ice m. drys på at forskellen kan mærkes og du har jo altid mulighed for at vende tilbage hvis jeg tager fejl
Avatar billede falastinii Nybegynder
19. februar 2009 - 20:57 #16
tror godt jeg ved hvad fejlen er. det er computerens inde mad der er noget galt med. for den bærbar jeg havde før som var en hp dv9685eo havde den fejle som jeg lige kom i tanke om.
HDD og ramne sku udskiftes før den gad at køre ordenligt.

tror jeg sender den tilbage derfra hvor jeg fik den.
hvordan er det hvis man finder en fejl inden for 14 dage efter man har købt computeren, er man så ikke berretiget til at få penge tilbage eller en ny?