Avatar billede crj100 Praktikant
20. februar 2009 - 16:05 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Office Genuine Advantage (OGA)

Hørte om en, som havde et uautoriseret Office 2003 program installeret, og efter en Windows opdatering fremkommer der en "infoboks" som siger: Denne kopi af Microsoft Office er ikke ægte.....etc.etc

Nu har jeg så et væddemål kørende. Jeg mener at "valideringsværktøjet" naturligvis kan afinstalleres (hvordan?), mens en kammerat siger at det er umuligt uden en geninstallering af Vista.

Kan OGA valideringen fjernes fra computeren uden at genstallere Vista?

Kom frisk med bud, det gælder en kasse kolde :-)
Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2009 - 16:19 #1
den ligger nok gemt i

defender opdatering.

det er et gæt.

den har jeg været ude for var lidt nærtegande så min mistanke er der.
Avatar billede justrace Novice
20. februar 2009 - 16:40 #2
Jeg tror godt du kan hente de kolde, for den smider sig også på windows og kan ikke fjernes. Hver gang, altså HVER gang der bliver tjekket for opdateringer, bliver den lagt ind igen.
Avatar billede justrace Novice
20. februar 2009 - 16:42 #3
... men det er s'gu da også for dumt, en office 2007 SB koster omkring 1.600,-.
Avatar billede justrace Novice
20. februar 2009 - 16:56 #4
Forøvrigt er det dumt og ulovligt at spørge/oplyse hvordan man fjerner ulovlig software.

Husk på, ud over det ulovlige, er fjolset skyld i at vi andre skal betale for hans nærighed.
Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2009 - 17:02 #5
hvorfor betale for office pakken når der ligger et alternativ openoffice der kan lave pdf filer og er meter bedre og er gratis på nettet. den åbner også word dokumenter så glem den anden
under windows 3.0.1

http://da.openoffice.org/

m.v.h
Avatar billede mstorgaard Praktikant
20. februar 2009 - 17:07 #6
Det er jo primært en smagssag om man foretrækker OpenOffice eller MSOffice, men personligt foretrækker jeg Apples iWork.

Anyways ontopic så er det et brud på Eksperten regler at oprette spørgsmål omkring ulovlig software.
Avatar billede justrace Novice
20. februar 2009 - 17:10 #7
Du har da ret i at openoffice er gratis, og også i at den kan åbne word dokumenter. Men prøv så lige at åbne et worddokument med tabeller og andre småting. Så er det nok begrænset hvor genial den så er, selv prisen taget i betragtning. Men sjovt nok, det er kun word-filer der nævnes i den forbindelse. Hvorfor aldrig excell, access, osv? Er det fordi så falder korthuset?
Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2009 - 20:01 #8
gad vide om alle de der skriver lidt nedladende om openoffice i det hele taget har prøvet den.

jeg bruger kun write som word hedder i openoffice og den virker perfekt også til at lave pdf filer

uden at vide hvorfor skulle de andre som også ligger i den pakke ikke virke ok de hedder bare noget andet men jeg må desværre sige at det er spild af penge når der ligger et gratis alternativ der OGSÅ kan åbne word dokumenter.

det her ikke for en debat men bare min mening - prøv den nu.

m.v.h
Avatar billede justrace Novice
20. februar 2009 - 20:21 #9
Jeg har brugt openoffice ret meget, og ved siden af MSoffice er det noget bras. Ja, den kan åbne word-filer, men har du så prøvet at arbejde i dem og gemme og så åbne dem i word? Puh-ha for et arbejde at få dem til at ligne det det skal.
Avatar billede crj100 Praktikant
20. februar 2009 - 21:45 #10
Nu er jeg da ked af, hvis nogen har taget min forespørgsel ilde op......

Men rent teknisk spørger jeg jo ikke til ulovlig software, men til software udgivet af Windows - nemlig Microsoft Office Genuine Advantage valideringssoftwaren.

Men fint nok, jeg bøjer mig i støvet, køber en kasse kolde og giver min kammerat dem :-)
Avatar billede justrace Novice
20. februar 2009 - 22:01 #11
... mon ikke du får lov at hælde halvdelen indenbords selv?
Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2009 - 22:01 #12
jeg tager det ikke ilde op - kan ikke lige finde de regler som nogen hentyder til.
de skal være let synlige ellers er der INGEN.

de lå i den gamle eksperten men jeg tror de kommer hen ad vejen eller hur.

man skriver også stadig komentarer og bruger stadig kun svar hvis man bliver bedt om det m.h.t point hvis man skulle være uheldig og få dem eller er de regler også midlertidig ude af drift

hvis i ikke kan drikke alle bajerne vil jeg godt tylle nogle af dem
et lille sidespring
Avatar billede justrace Novice
20. februar 2009 - 22:16 #13
Reglerne er heller ikke ret nemme at finde, men de er der. Men vil nok vove den påstand at de er næsten kriminelt svære at finde.

  http://www.eksperten.dk/brugerbetingelser
Avatar billede Kim Rosgaard Praktikant
21. februar 2009 - 02:05 #14
OGA kan godt omgåes (ligesom WGA kan) uden at reinstallere windows - så du har vundet væddemålet. Og nej - jeg går ikke ind i en diskussion om hvordan det gøres da det er ulovligt, men fakta er at det kan lade sig gøre.
Jeg skriver udelukkende denne kommentar, fordi jeg mener det er at stikke blår i øjnene på folk når man hårdnakket påstår det ikke kan lade sig gøre.
Det er lidt det samme som at sige, at servicelampen i bilen ikke kan nulstilles uden at køre den til service - for det kan også lade sig gøre.
Avatar billede PON65 Nybegynder
22. februar 2009 - 14:40 #15
Hvis du ikke vil afinstallere og alt det bøvl, kan du sagtens fjerne OGA men du skal købe en lovlig key af Microsoft for at Office kører igen, for hvis du har en lovlig nøgle så er din "kopi" også lovlig.

Vil du have at vide hvordan du gør så skriv igen
Avatar billede w1mm3r Nybegynder
02. oktober 2009 - 14:52 #16
Det kan ses på Microsofts egne forums at der er problemer med at Office Genuine Advantage siger at lovlige installationer bliver makeret ulovlige. Så derfor kan jeg godt se det som en løsning at fjerne Office Genuine Advantage.
Som det også bliver nævnt i nogle af de andre svar, er office ikke så dyrt at købe, så det er en rigtig dum ting at blive kriminel pga.

Ved at skrive denne komando i kør, afinstallerer du Office Genuine Advantage(KB949810)

MsiExec.exe /X{B2544A03-10D0-4E5E-BA69-0362FFC20D18}

[Start][Kør]
Skriv det i tekstfeltet, og tryk på [Ok]

En god grund til at have ægte office er at der er mange uægte versioner hvor der er blevet pillet ved filerne, så det er ikke til at vide hvad de gør udover at give dig feks. MS Word.