Avatar billede QuickieG Nybegynder
21. februar 2009 - 09:56 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

RAM til Aspire 9420

Hej Eksperter,

Jeg vil gerne opgradere mine RAM fra 2gb til 4gb på min Aspire 9420. Jeg har søgt lidt rundt på nettet, men synes der er uenighed om det skal være 533 MHz eller 667 MHz, hvad er forskellen på det?

Memoryx.dk siger 533 MHz på dette link:  http://www.memoryx.dk/navn/AcerAspire%209420memory/moduler.aspx

men hos "kingston konfiguration" er det KAC-MEMF/2G som er 667 MHz svarende til de her : http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=250093

Hvad skal man vælge for at få de rigtige og noget der med garanti virker?

På forhånd tak
Avatar billede mph Nybegynder
21. februar 2009 - 10:15 #1
Hej Q

Jeg har lige været i Roskilde hos MM Vison og fået
flere ram i min PC Aver Aspire 9300, og det virker perfekt,
de koster 198 kr for 2 ram + 100 kr for arbejdsløn
de kører ikke med kingston, met et andet mærke, så det kan godt
være du skal have 2x 2 ram. men det fungere :-)
Avatar billede QuickieG Nybegynder
21. februar 2009 - 10:49 #2
Hej mph,

Tak for dit svar, det kan godt være man ender med at skulle tage i en fysisk butik for at finde de rigtige RAM til maskinen, havde ellers regnet med at købe dem online.
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
21. februar 2009 - 12:25 #3
Du kan sagtens selv skifte. Der er en luge lige i bunden - og første gang du starter op skal du nok lige ind i bios (tryk del eller f2) og gemme den nye opsætning.

Om det er 667 eller 533 er ikke så vigtigt - køber du den hurtigste sørger maskinen selv for at de kører i den hastighed din maskine kan klare.

Den gode nyhed er derfor at du også kan vælge en hvilken som helst producent af DDR2 Sodim ram-klodser bare de er 667 mhz.

Du skal dog lige være opmærksom på, at din maskine sikkert kommer med 2 x 1 gb klodser - hvofor du skal skifte begge klodser for at få 2 x 2 gb.
Avatar billede QuickieG Nybegynder
21. februar 2009 - 14:16 #4
Tak for svaret, jeg har bestilt 2 stk af dem her http://www.getmore.dk/detalje-side.aspx?ProductGuid=KAC%2DMEMF%2F2G hos getmore.dk

Så må man håbe det lige giver lidt ekstra til maskinen.