Avatar billede sprutnik Nybegynder
25. februar 2009 - 20:51 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Umuligt at arbejde med Flash 8 på Mac pga. dårlig ydelse

Tidligere har jeg anvendt Macromedia Flash 8 Pro sammen med Windows XP, men jeg har nu skiftet over til Mac. I den anledning har jeg installeret Macromedia Flash 8 Pro på min MacBook Intel, men det har desværre været en frustrerende oplevelse. Problemet er, at alt i Flash lagger omkring et sekund. Fx. hvis jeg klikker på et movieclip går der et sekund, før det bliver valgt, og derefter bliver time-line, action-vinduet og osv. aktiveret en efter en i løbet af cirka et sekund. Og sådan er det med alt. Klikker jeg på time-line går der et sekund får Flash er klar og det samme med action-vinduet, menuer osv.
Det er utrolig frustrerende, eftersom det umuliggør noget som flow i mit arbejde, og at jeg derfor ikke gider at bruge det.

Jeg vil høre, om det udelukkende er mig, der har oplevet dette eller om det er et gennemgående problem med Flash på Mac, og om der eventuelt skulle eksistere en løsning?
Avatar billede Vezul Nybegynder
25. februar 2009 - 21:13 #1
Lyder underligt, adobe's produkter plejer at køre bedre på macs. Prøv evt at hente en trail af det nye flash og se om problemmet stadig er der. Hvis ikke er der måske en fejl i dit flash 8 pro, prøv at geninstallere :)
Avatar billede sprutnik Nybegynder
25. februar 2009 - 22:34 #2
Smid et svar. Jeg hentede en trial og det kører fint, selvom jeg syntes det er ret groft, at skulle opgradere til en nyere version blot for at slippe for den "feature", der får en ældre version til at lagge.
Avatar billede Vezul Nybegynder
25. februar 2009 - 22:41 #3
Tak :)

Ja, sådan er det. You gotta keep up ;)
Avatar billede justrace Novice
25. februar 2009 - 22:42 #4
Tror du ikke bare der har været et eller andet galt med den installation?
Avatar billede sprutnik Nybegynder
25. februar 2009 - 23:03 #5
#4 Jeg havde forsøgt en geninstallation, men det hjalp ikke. Et eller andet var der galt, men om det var installationsdisken, mit system eller noget tredje har jeg ingen anelse om. Og jeg orker ikke at formatere hele systemet for at se om det har nogen effekt.