Avatar billede dugi Nybegynder
26. februar 2009 - 23:45 Der er 3 kommentarer

Hjælpe til lille (og garanteret nemt) regexp problem.

Hej alle,

Jeg er virkelig en hat til sådan noget regexp-halløj. Har prøvet at kigge på www.regular-expressions.info, men der er ikke rigtig noget af det der står, som fanger mig her kl. 20-i-midnat.

Så tænkte på om der mon var en lille venlig sjæl, som kunne hjælpe mig med at lave den (garanteret) ganske simple regexp? :)

Koden:
----
<a href="index.htm" rel="popup[group]">
----

Jeg skal hertil have lavet et lille JS regexp, der går ind og fanger hvad der står mellem [] i "popup[group]". I dette tilfælde skal den returnere "group".

Håber det giver mening, om at der en der er i sit venlige hjørne :)

På forhånd tak (og godnat :D).

Med venlig hilsen
Morten
Avatar billede rdc Nybegynder
27. februar 2009 - 01:51 #1
hvad skal du bruge det til? hvis det fx er det en hjemmeside, hvilket jeg går ud fra, så er det da meget lettere at lave det i f.eks. php... så er du også sikker på at det virker selvom javascript er slået fra i browseren.
Avatar billede dugi Nybegynder
27. februar 2009 - 09:11 #2
Det har du ret i. Men det er et lille jQuery plugin jeg skal lave, så det er uden brug af server-side. Det skal være ren JS :)
Avatar billede olebole Juniormester
27. februar 2009 - 10:06 #3
<ole>

var s = '<a href="index.htm" rel="popup[group]">';
(/\[(.*?)\]/).test(s);
alert(RegExp.$1);

/mvh
</bole>