Avatar billede bobirgit Nybegynder
27. februar 2009 - 12:54 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Codec problemer med Mediaplayer

Når jeg via msn overføre en mpg. fil fra en vista pc til en XP pc, så kan XP pc'en ikke afspille den?? Hvorfor?

Det sjove er, at mpg. filen faktisk er lagt på Vista pc'en fra XP pc'en i første omgang, men nu retur skaber det problemer.

Er der nogen der evt. kan linke et eller andet codec halløj jeg skal indstallere på XP for at kunne afspille det.

Hilsen marie
Avatar billede Slettet bruger
27. februar 2009 - 13:10 #1
denne her brugte jeg i win xp

ace mega codecs pack

http://www.free-codecs.com/download/ACE_Mega_CoDecS_Pack.htm

men der findes altså mange men den virkede hos mig

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
27. februar 2009 - 13:11 #2
Avatar billede bobirgit Nybegynder
27. februar 2009 - 13:22 #3
Hvad er det du sender?? En converter? Forstår ikke helt...er det ikke bare noget codec jeg mangler i mediaplayer?
Avatar billede jokkejensen Novice
27. februar 2009 - 13:23 #4
Hold Jer fra de codec packs, til normale brugere er fddshow rigeligt. Med libavcodec til alt. Desuden har de ofte kommercielle codecs, og bør slet ikke omtales herinde.

Alt inkluderet i windows media player, subs mm.

http://sourceforge.net/projects/ffdshow

/J
Avatar billede jokkejensen Novice
27. februar 2009 - 13:28 #5
http://www.codecs.com/download_soft.php?d=4788&s=50 <-- hent og installer, lad være med at konfigurere noget, så skulle det spille.

/JJ
Avatar billede bobirgit Nybegynder
27. februar 2009 - 13:32 #6
Jeg er stadig forvirret...Vil det sige jeg skal bruge et program, køre filen igennem, hvorefter jeg først kan afspille den i mediaplayer?

Det link du har sendt...hmm...der kommer en hel række frem på forskellige ting, hvilke skal jeg indstalleere??
Avatar billede jokkejensen Novice
27. februar 2009 - 13:36 #7
sry, aner ikke hvad der skete med det link:

http://www.free-codecs.com/FFDShow_download.htm

Den skal installeres, gerne på begge.

//JJ
Avatar billede bobirgit Nybegynder
27. februar 2009 - 13:40 #8
Der stadig rod i link...der kommer flere end 2?? Og ligner bestemt det samme som "treatmenice" henviser til???

Og inden jeg installere noget, hvad er det jeg gør? Betyder det, jeg skal konvertere fil før den kan afspilles?? Burde da bare kunne lægge noget i mediaplayeren, så den kan spille det hele??
Avatar billede jokkejensen Novice
27. februar 2009 - 13:48 #9
Det jeg forsøger at få dig til at installere er et program, der har de codecs og lignende klar, når du har installeret det kender windows media player alle kendte formater.

Jeg linker til en side med 6 mirrors af samme fil, så hent bare en tilfældig der hvor der står "DOWNLOAD"

/J
Avatar billede bobirgit Nybegynder
27. februar 2009 - 13:58 #10
Ok, så forstår jeg hvad det er jeg henter:-)

MEN...nu kommer de ned som zip-filer..vil du forklare hvordan jeg installere? Når jeg udpakker zip og køre installeringen, så spørg den hvilke komponenter jeg vil ha og hvilken mappe skal de i?? Skal de ind et bestemt sted eller???

Er ikke helt så god til den slags:-)
Avatar billede jokkejensen Novice
27. februar 2009 - 14:03 #11
Ja pak den ud og kør filen, bare tag de automatiske indstillinger, den er ikke ondsindet med malware afspillere osv som de andre codec packs.

Den er børnevenlig :)

/J
Avatar billede bobirgit Nybegynder
27. februar 2009 - 14:06 #12
Det er hermed gjort...Men kan ikke afspille mpg filen alligevel:(

Får følgende fejl: "Windows Media Player kan ikke afspille filen. Filen er muligvis formateret med en ikke-understøttet codec, eller din computers indstilling for Internetsikkerhed er for høj. Formindsk sikkerhedsindstillingen i din browser, og forsøg derefter igen"

Mystisk...det er et hjemmelavet slideshow, som kom fra XP maskine hvor den før afspillede fint. Nu kan den ikke når den bliver gensendt fra vista maskinen.
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
28. februar 2009 - 00:48 #14
Hej..

Jeg har selv lige haft samme dumme problem..

først skal jeg lige vide om de data du sender er fra en ny harddisk ? hvis det er så prøv at opdatere din windows... som helst skulle svare om der er nye driver til dit system... hvis ikke så prøv at downloade denne fil... LINK = http://www.divx.com/downloads/divx  - du behøver ikke at instalere playeren..
Avatar billede bobirgit Nybegynder
28. februar 2009 - 10:50 #15
Prøvede først det du skrev > MichaelWJ-IT  og det hjalp ikke..Men haverslev. Dit hjalp...nu virker det!! :O)

Gør det til point?
Avatar billede haverslev Novice
28. februar 2009 - 11:31 #16
yes - keep it simple :)