Avatar billede dkshero Nybegynder
27. februar 2009 - 15:16 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

USB PORTE VIRKER IKKE *LAPTOP* (Sikkert driver problemmer)

Hej jeg har en Toshiba satellite A300 laptop som inden for de seneste dage har været "i stykker"

USB- portene har simpelthen ikke været funktions dygtige, uanset om det er webcam eller usb-stick (hukommelse) man indsætter sker der intet!
Når jeg går ind under Enhedshåndtering og under USB-controllere (universal serial bus)
er der syv enhedder: ALLE har et ikon som et usb stick med en gul trekant over. Det hjælper ikke at opdatere driver softwaren på dem.
Intel(R) ICH8 Family USB Universal Host Controller - 2830
Intel(R) ICH8 Family USB Universal Host Controller - 2831
Intel(R) ICH8 Family USB Universal Host Controller - 2832
Intel(R) ICH8 Family USB Universal Host Controller - 2834
Intel(R) ICH8 Family USB Universal Host Controller - 2835
Intel(R) ICH8 Family USB2 Enhanced Host Controller - 2836
Intel(R) ICH8 Family USB2 Enhanced Host Controller - 283A

(DER ER KUN 4 USB PORTE PÅ KABINETTET (BÆRBAR))
Dobbelt klikker man på en af dem skriver den det her i et felt i egenskaber for selve enheden:
"Windows kan ikke indlæse enhedsdriveren til hardwaren. Driveren er muligvis beskadiget eller mangler. (Kode 39)

Klik på 'Kontroller for løsninger' for at sende data om denne enhed til Microsoft og for at se, om der findes en løsning."
Det hjælper ikke at trykke "kontroller for løsning"

Hvad skal jeg gøre? jeg har prøvet system gendannelse men den melder fejl hver gang :(

Desuden har jeg prøvet at fjerne dem alle fra enhedshåndteringen og genstarte computeren, men den melder fejl :/
Avatar billede snowball Novice
27. februar 2009 - 15:23 #1
Prøv at installere nyeste chipset driver fra http://www.csd.toshiba.com/cgi-bin/tais/support/jsp/home.jsp

Klik på "Download" i menuen og vælg derefter din model (der er flere A300'er). Vælg derefter "Chipset" i "All categories".
Avatar billede dkshero Nybegynder
27. februar 2009 - 15:53 #2
Det hjalp umiddelbart ikke noget :(
Avatar billede hallubaloo Nybegynder
27. februar 2009 - 16:17 #3
Kører du XP eller Vista/Win7?

I XP betyder en gul trekant at enheden er deaktiveret, mens at et udråbstegn betyder at der mangler en driver.

I Windows Vista/7 betyder en trekant med udråbsteng at der er noget galt med en driver, og en sort pil der peger nedaf, at enheden er deaktiveret.
Avatar billede dkshero Nybegynder
27. februar 2009 - 16:26 #4
Det er vista.. sorry
Avatar billede hallubaloo Nybegynder
27. februar 2009 - 16:59 #5
Ah, det var da træls.
Jamen hvis du har prøvet at installere de nyeste drivere, så er der altså kun 3 udveje tilbage:

1. Reparation af Vista.
2. Formatering :(
3. En fejl i computeren = reperation.

Men ved ikke om der er andre dér har nogle idéer?
Avatar billede dkshero Nybegynder
27. februar 2009 - 17:01 #6
Hvordan udføres reparation af vista?
Avatar billede hallubaloo Nybegynder
27. februar 2009 - 19:38 #7
hmm.. æhh.. går ud fra du smider cd'en i maskinen, og genstarter computeren.. Boot fra cd.. se om ikke der står noget om reparation.

Det kan også være du kan starte direkte fra windows. Kan man med windows7
Avatar billede dkshero Nybegynder
29. marts 2009 - 10:16 #8
luk