Avatar billede kick Nybegynder
27. februar 2009 - 16:35 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Mit internet fryser min computer[Vista]

Jeg har brug for hjælp.Jeg har lige fået Profibernet 50/50 og når jeg downloader eller oploader fryser min computer helt vildt så jeg ikke kan skrive på msn. Det er ret træls har prøvet at upload fra 3 forskellig harddiske ud at det hjalp mig
Min PC Er en Cor2 cpu E6850 3.0Mhz 2GB Ram med installert Vista 32BIT

Nogle der kan prøve at hjælpe mig??
200Piont til den som kan hjælpe mig

MvH Kick
Avatar billede Slettet bruger
27. februar 2009 - 17:49 #1
hent det her program og kør en opdateret scanning bare for at være sikker på du ikke har snavs inde

http://www.malwarebytes.org/

jeg går helt ud fra du er opdateret med sidste nye flash player.

http://get.adobe.com/flashplayer/?promoid=BUIGP

det er ligesom for at starte et sted. hvilken browser bruger - sikkert den der følger med vista og det kan meget godt være den der er fejl i.
prøv at åbne explorer og gå i funktioner i øverste højre hjørne.
administrer tilføjelsesprogrammer - aktiver eller deaktiver tilføjelsesprogrammer. du må prøve at deaktivere dem en efter en til du finder synderen.

generelt tror jeg der er en mega fejl i standard browseren. det er jo ikke uden grund der kommer en ny om ca. 1-2 måneder.

lad os så høre hvad der skete
Avatar billede kick Nybegynder
27. februar 2009 - 18:26 #2
Jeg bruger den nye explore 8 BETA..Men det er kun galt når jeg bruger den fulde båndbreddet at den er gal.

Prøver lige at rode lidt med tilføjelseprogrammer som du siger
Avatar billede kick Nybegynder
27. februar 2009 - 18:34 #3
Har prøvet at deaktiver alt der ind men det hjalp ikke og den flash player er opdateret til nyeste version
Avatar billede kick Nybegynder
27. februar 2009 - 18:35 #4
Jeg bruger KasperSky internet security 2009 og har os prøvet at disable den men lige lidt hjælper det mig
Avatar billede kick Nybegynder
27. februar 2009 - 18:46 #5
Jeg har prøvet at hente en 100MB fil og hetnted den ned med 2000KB-sec og der fryser min explore IKKE men når jeg bruger Utorrent eller FTPrush ja så går det i ged
Avatar billede Slettet bruger
27. februar 2009 - 19:46 #6
kender ikke profibernet - er det via router - lan og så videre.

hvis det er sådan er det i routerens nat du skal forwarde port til utorrent.

venter på svar men er ikke på før i morgern tidlig.

jeg har lige prøvet windows 7 version 7022 og der var fejlen ikke men der var så andre som jeg ikke gider vente på de retter.

http://peecee.dk/upload/view/157353

der er en side du kan kigge på der hedder how to geek.

du kunne nærlæse den lidt under vista

http://www.howtogeek.com/tag/windows-vista/

muligvis kunne du også åbne nogle porte i vista men det er selvfølgelig ikke mere end højest 50 fordi det er min erfaring at så bliver vista ustabil - i xp gik den ned over 50.
så vidt jeg husker er der pr. default kun 10 porte åbne (9 ???).
men husk det er helt på eget ansvar.

http://www.speedguide.net/downloads.php

den jeg bruger ligger under

SG WINDOWS VISTA /2008 SERVER DOWNLOAD

sg vista tcp/ip path.

LAD VÆRE MED AT BRUGE DEN LIDT LÆNGERE NEDE.

"sg vista tcpip limit path.zip"

som du læser under den -åbner op til 500 - lad være.

man kan også gøre det via cmd men det bliver næste gang
Avatar billede kick Nybegynder
27. februar 2009 - 20:28 #7
Jeg køre med en wireless router samt en wireless USB stik apdater
og mit signal er mellem 45/50% så tænkte om det kan være det??
Har nemlig ikke kørt wireless før men med et kabel
Avatar billede Slettet bruger
27. februar 2009 - 21:27 #8
måske men ved det ikke - er ved at løbe tør for ideer.

min første mistanke var jo explorer - der er lavet en nyere vsrsion

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=8e31391b-91b2-40c4-8643-7b70d1d5628b&displaylang=da

m.v.h
Avatar billede kick Nybegynder
27. februar 2009 - 22:07 #9
Yep og det er os den jeg har installeret,Hmz er bange for at det er mit trådløse netværk der ikke kan følge med kan hvirkelig ikke se det kan være andet...

Gider du smide et svar så jeg kan give dig nogle point?
Hvis ikke det hjælper mig med det kabel så opretter jeg bare en ny tråd igen.
Avatar billede Slettet bruger
27. februar 2009 - 22:45 #10
lad os dele for jeg har jo ikke løst ellers læg selv et svar og tag dem selv

m.v.h
Avatar billede kick Nybegynder
27. februar 2009 - 23:18 #11
okay vi deler
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
28. februar 2009 - 00:19 #12
Hejsa..

har selv haft problemer med dette men jeg fik mit til at virke ved at slå Windows Firewall fra og bruger nu kun Comodo firewall..
Avatar billede kick Nybegynder
28. februar 2009 - 10:36 #13
MichaelWJ-IT...

Jeg tror nu ikke det er det men at det er min Linksys router der simpel hen ikke kan følje med al den data traffic.
Min router jeg bruger er tror ikke at den duer til mit høje internet forbindelse og at den usb adapter jeg har købt kan ikke snakke så godt sammen.

Router er : Linksys Wireless-G Broadband Router 802.11g 54MBIT
Men det skal vist nok være en : Wireless-N (802.11n)

USB adapteren er : Linksys Wireless-N Dual-Band USB Adapter
802.11n 300MBIT, WUSB600N

Jeg fik desværre ikke leveret en trådløs router med min profiber pakken men ringed til dem igår og den skulle jeg gerne have enten Mandag eller Tirsdag