Avatar billede bbbworld Nybegynder
01. marts 2009 - 18:55 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Ingen Harddisk ved Windows Install

Hej alle!

Jeg oplevede i dag "Blå Skærm", mens jeg var igang med at game online.

Jeg kan ikke loade Windows, og når jeg vil geninstallere Windows kan den ikke finde nogle af mine 2 harddiske.

Umiddelbart tror jeg det er hardwareproblem, men Windows burde finde en af mine harddiske.

Nogen der har et løsningsforslag?

På forhånd tak
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
01. marts 2009 - 18:57 #1
Prøv følgende i din BIOS ("del" knappen eller hvad du skal trykke på for at komme der ind i bios) og "(DISABLED)" følgende som du kan finde --- "Cool´n´Quiet Support" + "Spread Spectrum" + "Stop Unused PCI Slot Clock" + "Dynamic Overclocking" + "Hard Disk S.M.A.R.T." + "Halt on Keyboard Error" + "USB Legacy Support" + On-Chip SATA-IDE Controller "BootROM function(kun hvis du ikke kører på RAID system" + On-Chip LAN Controller "BootROM fuction" + "On-Chip LAN P.M.E"...
Avatar billede bbbworld Nybegynder
01. marts 2009 - 19:46 #2
Bios kan heller ikke finde mine harddiske. Har skiftet kabel, det har heller ikke hjulpet.
Avatar billede osdata Nybegynder
01. marts 2009 - 20:03 #3
Hvis det er windows xp, er det mest sandsynlige at du har en sata controller som ikke er understøttet under installationen.

Du skal enten bruge en driverdiske der indlæses under installation eller lave en windows xp sp3 cd.

Ole Stanstrup
O.S. Data
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
01. marts 2009 - 20:23 #4
Prøv følgende = "Enabled" i din BIOS "On-Chip SATA-IDE" + Controller "BootROM function"  bootROM function for din computer at kan boot og læse,skrive i RAID/SATA-IDE..
Avatar billede bbbworld Nybegynder
03. marts 2009 - 10:33 #5
Jeg har kørt med Ide-diske indtil nu. Nu har jeg købt en Sata disk og det har løst problemet.

Jeg tror at mit problem måske består i defekte IDE-porte, eller defekte harddiske. Tvivler dog på at 2 harddiske udbrænder på samme tid.

Så skal hjem og teste om mine gamle IDE-harddiske, for at se om de på vidunderligvis virker igen.
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
03. marts 2009 - 13:21 #6
Det kan være at de ikke for strøm (løs forbindelse)..