Avatar billede buttersi Nybegynder
01. marts 2009 - 20:16 Der er 1 kommentar

Google Adsense forvirrer mig

Hej folkens,

Jeg har to websites med adsense kørende. Disse to sider har en meget forskellig indtjening.

Tager idag som et eksempel.

Site1:
Page impressions: 1935
Clicks: 1
Earnings: 0.30$

Site2:
Page impressions: 9960
Clicks: 21
Earnings: 1.76$

Og sådan er det stort set hver dag, site1 tjener meget mere pr. klik, bare ærgeligt det ikke er den som har flest besøgende ^.^

Men hvordan kan det være? Site1 er en dansk side hvorimod site2 er på engelsk, har det noget med sagen at gøre?

Er der en måde jeg kan optimere site2 på så den tjene mere pr. klik ligesom site1?

På forhånd tak.
Avatar billede bufferzone Praktikant
01. marts 2009 - 20:29 #1
Det ahr alt at gøre med det. Fortjenesten er en kompliceret algoritme der bl.a. har at gøre med hvor mange andre der sites der har reklamer, hvor meget søgning der er inden for området, hvor meget der der annoncerer er villige til at betale osv osv. Helt generelt kan du ikke sammenligne et dansk og et engelsk site og ofte har det slet ikke mening at sammenligne.

Du bør i stedet arbejde på hvert site med at optimerer dette site. Find ud af hvilke annoncer der giver godt og sørg så for at optimerer dit site til netop de søgeord der er relevante for de højt betalende annoncer. Formlen er ret let. Veloptimerede sites og sider der kan bære højt betalende annoncer, som giver mange besøg og som gør at mange af de mange besøgende klikker på annoncerne.

Hvis du arbejder med ovennævnte parametre skulle du nok kunne optimerer din indtjening. Det handler bl.a. om hvordan man laver siden så den komplimenterer annoncen så folk får lyst til at klikke på den, placering af annoncen osv osv