Avatar billede omp Novice
01. marts 2009 - 22:17 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

SBS Har fået vokseværk

Min SBS er øget i størrelse (Mb). Den har tidligere, for et halvt år siden fyldt ca. 4,4 Gb, men nu fylder den over 11 Gb.
Jeg har slette en masse logfiler, men det gav "kun" ca 1Gb. Hvad er det for filer som vokser så uhæmmet og hvordan fgår jeg dem slettet. (Mangler plads på disken).
Jeg har ikke kunnet finde filerne. All users fylder ca 6 Gb. men jeg kan ikke se hvad der kan slettes.
Nogen som har et forslag.
//OMP
Avatar billede bufferzone Praktikant
01. marts 2009 - 22:24 #1
Har du en exchange kørende og bruger dine brugere outlook. Mail filer kan sagtens fylde ganske voldsomt og de er lidt tidskrævende at komprimerer.

Når du sletter en mail forsvinder den ikke ud af din mailfil lige med det samme. Prøv at kigge i dine brugeres outlook, lad dem rydde op i deres mails og derefter komprimerer deres mailprofiler så burde du se formindskelser i løbet af 7 dage som er standard retention perioden i outlook/exchange
Avatar billede omp Novice
01. marts 2009 - 22:29 #2
Ja - jeg bruger exchange, men den er installeret på et andet drev.
Mit problem er at C:\ kun har ca. 500 Mb tilbage.
Avatar billede bufferzone Praktikant
01. marts 2009 - 22:33 #3
Er du sikker på at brugerne ikke har deres mail profiler liggende i users biblioteket på c drevet, evt som pst fil
Avatar billede omp Novice
01. marts 2009 - 22:35 #4
Ja - der profil ligger ikke på C:\ men på en anden partion, netop for at undgå dette.
//Ole
Avatar billede bufferzone Praktikant
01. marts 2009 - 23:11 #5
så er det i hvert tilfælde udelukket. Så er mit næste bud. Temp bibliotekerne, temparary internetfiles og evt brugernes skriveborde
Avatar billede omp Novice
03. marts 2009 - 09:35 #6
Lukker spørgsmålet!
Har fundet en løsning.
Under c:\Document and settings\All users, ligger Backup kataloget sig og husker man ikke at få ryddet op i de gamle kataloger så vokser logfilen fra Backup.
Slet dem du ikke har brug for - dette gøres via programmet backup.
//OMP