Avatar billede dunkz Nybegynder
02. marts 2009 - 14:51 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Drow down menu?

Hey..

Er der nogle der kan hjælpe mig hurtigt og nemt, med at lave en drow down menu..

Det jeg skal have lavet er et system over vores støvsuger på arbejdet, om de virker eller ej...

Det hele forgår i kolonne J. I J1 står der Status og det skal der blive ved med at stå. Altså den skal ikke påvirkes af en drop down menu..

Men hvordan laver jeg så i J2 og ned efter så jeg kan vælge OK eller Rep i en drop down menu??

Så både i J2 kan man vælge Ok eller Rep, det samme i J3 osv..

Håber det er forståeligt ellers må jeg jo ud i en længere forklaring :-)
Avatar billede Michael B. Bom Juniormester
02. marts 2009 - 15:03 #1
Du kan lave en liste - et sted hvor du skriver OK, og Rep, navngiv området.  Herefter kan du lave en datavalidering (findes under menuen data) på kolonne j2 - j? - Tilladte værdier - vælg liste og skriv ="navngivet område"  På fanebladet meddelelse kan du skrive f.eks OK og rep - så vil det stå der når du er i cellen
Avatar billede dunkz Nybegynder
02. marts 2009 - 15:22 #2
Jeg forstå det stadig ikke..

Kan du ikke skrive en hurtigt opsætning fra start til slut?

"Du kan lave en liste - et sted hvor du skriver OK, og Rep,"

Hvor skal jeg skrive Ok og rep? Det er måske ligegyldigt?

"navngiv området."
Vil det sige Insert -> Name -> Define? Og skal jeg både lave en der hedder OK og Rep under Define?

"På fanebladet meddelelse kan du skrive f.eks OK og rep"

Faneblad?? Er det bare mig der er blind? hehe
Avatar billede dunkz Nybegynder
02. marts 2009 - 15:32 #3
Nå nu fandt jeg en løsning... Ved ikke om det så er den korrekte men det virker..

Jeg gjorde det, at for J2-J14 makerede jeg dem alle, gik derefter i Data -> Validation -> Allow: List, Source: OK;Rep..

Nu kan jeg ihvertfald vælge mellem OK og Rep i samtlige celler fra J2 - J14..
Avatar billede dunkz Nybegynder
02. marts 2009 - 15:33 #4
Lukker her
Avatar billede Michael B. Bom Juniormester
02. marts 2009 - 15:50 #5
Hej - du har nøjagtig gjort som jeg skrev, bar ikke fået en meddelelse frem om mulighederne - hvilket kun er en "serviceoplysning - men jeg kan se at det er en engelsk excel du bruger... Når du tager point selv kan du ikke regne med hjælp
Avatar billede dunkz Nybegynder
10. marts 2009 - 09:31 #6
Hva fanden er det for noget pis og skrive???

Hvis jeg gjorde nøjagtig som du skrev, så ville det også have virket, right??

Det gjorde det ikke.. Derfor rodede jeg selv videre med det og fik det til at virke...

Derfor valgte jeg at skrive hvad jeg gjorde og lukke spørgsmålet derefter, da mit problem var løst og at jeg ikke kan se nogen grund til at have et åbent spørgsmål på noget som er klaret..

Men hvis du er sur over du ingen point har fået og det åbenbart er dit et og alt, så vil jeg da gerne oprette en ny tråd, så du kan få de 30 point for jeg er mere eller mindre ligeglad med om jeg har 30 færre eller mere.. Det ødelægger ikke mit humør..

Hvis du kigger lidt på alt andet jeg har oprettet herinde, så synes jeg selv, at jeg er fair og folk for de point de selvfølgelig fortjener for deres hjælp..

Men drop det der sure pis en anden gang... Men hvis du ikke fremover vil hjælpe, så kan jeg da kun sige tak, så skal jeg da ikke hører på sådan noget mundgylle..