Avatar billede metiC Nybegynder
03. marts 2009 - 22:29 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Skift Sprog På Computeren?

Hej eksperter.

Jeg ved ikk hvorfor, men kan ikke skifte sprog på min computer til dansk. Den står til at den er dansk, men den er stadig engelsk? Jeg har genstartet og alt muligt. Alt står på dansk..

Nogen der kan hjælpe mig?
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. marts 2009 - 22:47 #1
Er det sprog eller tastatur layout du prøver at skifte?

Er lidt forvirret....
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. marts 2009 - 22:49 #2
At sætte tastatur til at være dansk ændrer nemlig ikke sprog...
Avatar billede metiC Nybegynder
03. marts 2009 - 22:50 #3
Altså, selve computer sproget er engelsk . Eks: "My Computer" "Control Panel" "Downloading Updates 67%"

--> Alt er på engelsk. Undtagen de programmer jeg henter, og installere på dansk self.
Avatar billede metiC Nybegynder
03. marts 2009 - 22:52 #4
Altså, jeg har været inde og skifte det her:

Control Panel --> Regional And Language Optiens . Derinde har jeg været inde og skifte alt til dansk, og genstarte min computer og det hele, men alt er engelsk stadig.
Avatar billede bone Nybegynder
03. marts 2009 - 23:01 #5
Det er ganske som john_stigers siger - det eneste, du ændrer i regionale indstillinger er tastaturinput (så du rent faktisk får et 'æ' når du trykker på æ-tasten) samt lidt med decimal/tusindtalsseperator etc.

Det har ingen effekt overhovedet på det sprog, Windows fremtræder på. Hvis ud vil have dette ændret, skal du have fat i en ny (dansk) version af Windows.
Avatar billede Jensen DK Novice
04. marts 2009 - 07:14 #6
Du sidder sikkert med en XP MCP og der kan hentes Dansk sprogpakke men ikke alt bliver på Dansk derfor får du Eks: "My Computer" "Control Panel" "Downloading på Engelsk.
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. marts 2009 - 07:58 #7
Den udgave du sidder med kaldes også en XP MUI version.
Avatar billede Jensen DK Novice
04. marts 2009 - 08:30 #8
Det er sprog pakken som er en MUI vertion, det er fordi at XP Medie Center PC kun er lavet på Engelsk.
Avatar billede metiC Nybegynder
06. marts 2009 - 13:15 #9
silbidor
Avatar billede Jensen DK Novice
06. marts 2009 - 14:37 #10
Hvis det var mig der skulle have haft de point, så har jeg ikke fået dem.
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. marts 2009 - 18:06 #11
metiC du tog point selv...
Opret nyt spørgsmål i samme kategori med point til silbidor og link her til.