Avatar billede happymannn Novice
05. marts 2009 - 10:57 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvilken type ram??

Hej

Er ved at opgradere ungernes pc. Det er en ældre Medion.
CPU:Pentium 4 2.0 mhz
Grafik:Winfast A-340 fx-5200 256mb AGP 8x
Ram:512mb(2x256) Kingston 2,5V KUR 266x64c 25/256

Regner med at bestille nyt grafik og ram.
Nyt grafikkort: Sapphire RADEON HD 3650

Kan ike rigtig finde rundt i det med ram.. Skal det være DDR eller kan jeg også bruge DDR-2. På dem der sidder i står der DDR-2100. Kan jeg også bruge 2700/3200 osv.?? Der er kun 2 ramslots i maskine så ram skal udskiftes, ikke køre sammen nye og gamle..
Tænker på at montere 1 eller 2 gb ram. Er det noget problem med så gammel en maskine?

Puha, det var en ordentlig smøre. Håber spørgsmålet er til at gennemskue,,he,he,

På forhånd tak..
Avatar billede haverslev Novice
05. marts 2009 - 11:13 #1
Når det er DDR-2100 ram i den, så er det DDR ram Sokler på bundkortet.
Der kan IKKE monteres DDR2 ram i de sokler.
Nogle bundkort kan have 2 slags sokler momnteret, så der kan monteres både DDR og DDR2

Du kan højstsansynlig nog kun køre med max 2 gb ram installeret, så du kan bruge disse:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=116700&searchArea=&Soegeord=
Avatar billede haverslev Novice
05. marts 2009 - 11:18 #2
Disse Kingston ram er lidt billigere
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=65802&Specs=true

DDR ram kan max køre 400Mhz
Så du skal lige huske, at beholder du feks en ram blok i, af de "gamle" 2100 og sætter en NY pc3200 i, så vil rammene kun køre med den laveste hastighed - nemlig PC.2100 rammenes 266Mhz
Avatar billede sweetymor Nybegynder
05. marts 2009 - 11:24 #3
ved du hvad bund kortet er kompetibelt med. da der ofte er sådan at 2100/2700/3200 er muligt at putte i. så ta og find ud af hvad dit bundkort hedder og google det. så kan du finde ud af hvad du kan putte i..
Avatar billede hottadpole Nybegynder
05. marts 2009 - 12:33 #4
Hvis du ikke lige magter at se hvad der står på bundkortet kan SIW fra http://www.gtopala.com/ oftest opklare det.