Avatar billede fanatic Nybegynder
06. marts 2009 - 23:31 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Address already in use: JVM_Bind:8080

Hej eksperter.

Jeg får nedenstående fejlbesked i logfilen stdout.log når jeg forsøger at genstarte Apache Tomcat i Win2003. Umiddelbart bruges maskinen ikke til andet, så jeg forstå ikke hvorfor denne fejl pludselig kommer efter at jeg har genstartet Tomcat??

Hvorfor står der at 8080 allerede er i brug? Kan i hjælpe??

06-03-2009 23:23:19 org.apache.coyote.http11.Http11Protocol start
SEVERE: Error starting endpoint
java.net.BindException: Address already in use: JVM_Bind:8080
    at org.apache.tomcat.util.net.PoolTcpEndpoint.initEndpoint(PoolTcpEndpoint.java:264)
    at org.apache.tomcat.util.net.PoolTcpEndpoint.startEndpoint(PoolTcpEndpoint.java:281)
    at org.apache.coyote.http11.Http11Protocol.start(Http11Protocol.java:171)
    at org.apache.coyote.tomcat5.CoyoteConnector.start(CoyoteConnector.java:1527)
    at org.apache.catalina.core.StandardService.start(StandardService.java:489)
    at org.apache.catalina.core.StandardServer.start(StandardServer.java:2313)
    at org.apache.catalina.startup.Catalina.start(Catalina.java:556)
    at sun.reflect.NativeMethodAccessorImpl.invoke0(Native Method)
    at sun.reflect.NativeMethodAccessorImpl.invoke(NativeMethodAccessorImpl.java:39)
    at sun.reflect.DelegatingMethodAccessorImpl.invoke(DelegatingMethodAccessorImpl.java:25)
    at java.lang.reflect.Method.invoke(Method.java:324)
    at org.apache.catalina.startup.Bootstrap.start(Bootstrap.java:287)
    at org.apache.catalina.startup.Bootstrap.main(Bootstrap.java:425)
06-03-2009 23:23:19 org.apache.catalina.startup.Catalina start
SEVERE: Catalina.start:
LifecycleException:  Protocol handler start failed: java.net.BindException: Address already in use: JVM_Bind:8080
    at org.apache.coyote.tomcat5.CoyoteConnector.start(CoyoteConnector.java:1529)
    at org.apache.catalina.core.StandardService.start(StandardService.java:489)
    at org.apache.catalina.core.StandardServer.start(StandardServer.java:2313)
    at org.apache.catalina.startup.Catalina.start(Catalina.java:556)
    at sun.reflect.NativeMethodAccessorImpl.invoke0(Native Method)
    at sun.reflect.NativeMethodAccessorImpl.invoke(NativeMethodAccessorImpl.java:39)
    at sun.reflect.DelegatingMethodAccessorImpl.invoke(DelegatingMethodAccessorImpl.java:25)
    at java.lang.reflect.Method.invoke(Method.java:324)
    at org.apache.catalina.startup.Bootstrap.start(Bootstrap.java:287)
    at org.apache.catalina.startup.Bootstrap.main(Bootstrap.java:425)
06-03-2009 23:23:19 org.apache.catalina.startup.Catalina start
INFO: Server startup in 12079 ms
Avatar billede arne_v Ekspert
06. marts 2009 - 23:36 #1
Virker det hvis du stopper, venter X sekunder og så starter ?
Avatar billede fanatic Nybegynder
07. marts 2009 - 22:38 #2
Hej Arne, tak for svar.

Jeg har lige prøvet at stoppe servicen i nogle minutter og derefter starte den igen. Jeg får desværre samme resultat.

Ellers nogen forslag til hvad der kan være galt?
Avatar billede arne_v Ekspert
09. marts 2009 - 17:07 #3
Saa maa du jo finde synderen.

netstat -ano
Avatar billede fanatic Nybegynder
02. juli 2009 - 12:27 #4
Jeg geninstallerede hele skidtet og fik det derefter til at virke. Lægger du lige et svar så vi kan lukke tråden, tak for hjælpen.
Avatar billede arne_v Ekspert
02. juli 2009 - 14:30 #5
ok