Avatar billede janny Nybegynder
07. marts 2009 - 13:56 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

tid mellem to klokkeslet

Hej

Jeg har et regneark (Office 2007) med tider for solopgang og solnedgang.

Kolonne A = dato
Kolonne B = sol op klokkeslet (08:38)
Kolonne C = sol ned klokkeslet (15:48)

I kolonne D vil jeg så gerne have vist dagslængden, kan excel regnde den ud ved at bruge info i B og C?

JH
Avatar billede richardsen Juniormester
07. marts 2009 - 14:18 #1
Bare definer cellerne som klokkeslet og du ganske enkelt bruge formlen  = C-B .
D definerer du kun som f.eks. 13:30, mens A og B defineres som klokkeslet 02-03-09 13:30
Avatar billede richardsen Juniormester
07. marts 2009 - 14:19 #2
Lige et eksempel

04-03-09 05:28    04-03-09 17:20    11:52
Avatar billede janny Nybegynder
07. marts 2009 - 14:24 #3
Hej

Er helt ny (blank) i brugen af excel. Har defineret B og C som klokkeslet. Hvor finder jeg C -B?

JH
Avatar billede janny Nybegynder
07. marts 2009 - 14:50 #4
ok fik det til at virke celle for celle. Kan man ikke tage alle C -B i ét hug?

JH
Avatar billede richardsen Juniormester
07. marts 2009 - 23:23 #5
Jo-da.

Marker den første D-celle ved at klikke på den.
Klik derefter i det hvide felt til højre for fx (lige over cellebogstaverne).
Skriv "= C-B" - uden anførselstegn og klik derefter på det grønne flueben.

Det var så formlen.

Nu klikker du igen på den første D-celle.
Bevæg cursoren ned i højre og nederste hjørne af cellen og cursoren ændrer sig til et kryds.

tryk og hold venstre museknap ned og træk markeringen ned så den dækker alle rækker og slip så museknappen igen.

Så er formlen kopieret hele vejen ned med de korrekte cellebetegnelser.
Avatar billede richardsen Juniormester
09. marts 2009 - 01:05 #6
Jo-da.

Marker den første D-celle ved at klikke på den.
Klik derefter i det hvide felt til højre for fx (lige over cellebogstaverne).
Skriv "= C-B" - uden anførselstegn og klik derefter på det grønne flueben.

Det var så formlen.

Nu klikker du igen på den første D-celle.
Bevæg cursoren ned i højre og nederste hjørne af cellen og cursoren ændrer sig til et kryds.

tryk og hold venstre museknap ned og træk markeringen ned så den dækker alle rækker og slip så museknappen igen.

Så er formlen kopieret hele vejen ned med de korrekte cellebetegnelser.
Avatar billede janny Nybegynder
18. august 2010 - 16:35 #7
lukket