Avatar billede ahumle Nybegynder
08. marts 2009 - 16:23 Der er 1 kommentar

Deaktivering af tråløs kommunikation

Hej eksperter

Jeg har et problem; jeg bruger en trådløs internetforbindelse med min IBM Thinkpad z61e med Vista.

Hver gang jeg vender tilbage til computeren efter at jeg enten har haft den i slumretilstand, har lukket skærmlåget eller den er gået i stand-by, er der problemer med den trådløse forbindelse. Vista har en ide om at den skal slå trådløs kommunikation fra, eller under alle omstændigheder gøre noget, som gør at min computer skal til at oprette forbindelsen forfra hver gang jeg åbner den igen efter. Det er super irriterende og samtidig er der tit problemer for den i fht. til at oprette forbindelsen igen. Jeg er somme tider endda nødt til at reboote computeren for at få forbindelse igen.

Hvordan fortæller jeg Vista/PCen at den aldrig skal slå trådløs kommunikation fra, eller pille ved netværksforbindelsen overhovedet når ikke jeg har den slukket?

200 point på højkant.

-ahumle
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
08. marts 2009 - 16:37 #1
Kære Ahumle, det din computer gør er at slå dit netkort fra, for at spare strøm, på min bærbar, kan jeg sætte min computer i et "balance mode " eller preformance mode, der gør at den ikke går ind og slår mit netkort fra hvis den går i dvale, altså en slags strøm spare funktion, du burde have noget ligne på din IBM