Avatar billede swordcat Nybegynder
09. marts 2009 - 21:34 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

VGA - Tv viser ikke film

Hej eksperter

Jeg har tilsluttet min bærbar til mit fjernsyn via et VGA kabel og fundet ud af, at når jeg afspiller en film fra bærbaren, så bliver filmen desværre ikke vist på fjernsynet. Filmen kører på bærbaren (bruger VLC-player) men VLC-playeren viser ikke noget på TV'et. Det er helt sort, men jeg kan se at minutterne køre på selve afspilleren. Hvad kan være problemet?

OS: Vista
TV: Samsung LE40A36
Grafikkort: Mobile Intel(R)945 Express Chipset Family

Har leget lidt med det, men intet hjælper :(
Avatar billede hearnz Nybegynder
09. marts 2009 - 21:43 #1
hej igen.

Du havde ikke held med det der video overlay gætter jeg på.

Nå, men hvordan gør du når du slutter tv til?

vælger du extended desktop eller clone?
Avatar billede swordcat Nybegynder
10. marts 2009 - 07:08 #2
Hej igen

Nej det video overlay virker ikke og jeg vælger clone..
Avatar billede hearnz Nybegynder
10. marts 2009 - 09:29 #3
For at få det til at virke på den optimale måde bør du køre extended desktop. Dvs dit skræmbillede bliver trukket ud over begge skærme istedetfor at vise det samme på begge. Når du har enablet extended desktop, så prøv at starte din medieplayer og ryk den "ud af billedet" til højre..så flytter du den over på tv'et (som jo er skærmens forlængelse til højre). Så er det bare at sætte playeren i full screen og så skulle du være kørende.

På ATI og Nvidia er der desuden mulighed for at sætte det op så den altid starter video i fullscreen på skærm 2 (tv'et) Ved ikke om du har sådan en funktion, men prøv at lede efter noget der hedder cinema mode.

Det smarte ved at køre sådan istedet for clone er at du kan arbejde ved computeren imens filmen kører på skærm 2.

leg lidt med det og vend tilbage hvis du har problemer.
Avatar billede swordcat Nybegynder
10. marts 2009 - 14:47 #4
Du er alt for god. Tak for det.

Ligger du ikke lige et svar ;)
Avatar billede hearnz Nybegynder
10. marts 2009 - 16:03 #5
;)

tak for point!
Avatar billede swordcat Nybegynder
10. marts 2009 - 18:51 #6
hearnz du skal nok få dine points, har bare lige et sidste spørgsmål :/

Nu har du efterhånden hjulpet mig en hel del. Alt "funker"(troede jeg), og var derfor nede og købe de minijacks du sagde jeg havde brug ala: http://www.cochrane.org/assets_local/images/RCA_MINIJACK_STE.jpg

men jeg kan ikke få lyden på fjernsynet...hmm. Så tænkte jeg, at jeg nok i virkeligheden skulle have anskaffet mig sådan et istedet: http://www.alphacaraudio.co.uk/images/OLDSITE/cdv150m.jpg
Der er en plads på TV'et med PC-in. Ville det hjælpe mester?
Avatar billede hearnz Nybegynder
10. marts 2009 - 19:05 #7
Hm hvilket tv har du så må jeg lige kigge på det. Det er ihvertfald det rigtige kabel jeg har forslået. Det kabel du selv foreslår kan vel ikke passe nogle stedet i dit tv andet en i hovedtelefon udgangen, og det er jo en UDgang så det er ikke der du skal smide lyde IND.

Der skulle meget gerne være en lydindgang på dit tv. nogle gange er den ene port rød og den anden hvis..andre gange står der bare left og right..det er lidt forskelligt. Men fortæl mig hvilket tv, så skal jeg kigge på det.
Avatar billede swordcat Nybegynder
10. marts 2009 - 19:15 #8
Navn: Samsung
Model: LE40A436T1CXXE
Version: SQ06

Og jo der er en extra plads udover hovedtelefonen. Det er lige ved siden af VGA-stikket og der står skrevet PC-IN...altså en indgang...
Avatar billede swordcat Nybegynder
10. marts 2009 - 19:21 #9
Måske kan du bruge den her hjemmeside til noget???
Avatar billede swordcat Nybegynder
10. marts 2009 - 19:21 #10
Avatar billede hearnz Nybegynder
10. marts 2009 - 19:24 #11
skulle nok ha spurgt hvilket tv du havde før jeg begyndte at snakke lydkabler. Dit tv har en optisk lydindgang som klart er at foretrække da det giver digital lyd signal istedetfor det analoge du får gennem phonostikket. Du bør nu stadig kunne få lyden til at virke med det nuværende kabel. Som jeg kan læse mig til sidder indgangen på siden af tv'et.
Avatar billede hearnz Nybegynder
10. marts 2009 - 19:27 #12
et optisk kabel ses her og kræver selvfølgeligt at dit lydkort har en optisk udgang:

http://www.av-connection.dk/?ML=312
Avatar billede swordcat Nybegynder
10. marts 2009 - 19:28 #13
Ja, men det L*** fungerer bare ikke!!! Jeg er drevet til vanvid!!! Hmm kigger på det hearnz og endnu en gang tusind tak for din hjælp....
Avatar billede hearnz Nybegynder
10. marts 2009 - 19:30 #14
hehe kender det godt. Nogle gange er det bare frustrerende at vide man har noget hardware der skal kunne noget, men man kan bare ikke få det til at gøre det :)