Avatar billede ham75 Praktikant
09. marts 2009 - 22:29 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Internet explorer 7 - hvor svært skal det være?

Jeg har egentlig ikke noget spørgsmål. Dem har jeg fået besvaret på dette udmærkede forum.

Nej, dette er frustration som jeg bliver nødt til at lufte!

Jeg har lige brugt flere timer på at installere IE7 fra microsoft update. Jeg fandt løsningen her på siden, og ikke hos microsoft. Det kan ikke være meningen, at man som almindelig computerbruger skal rode med registreringsdatabase for at installere et program!!

Vel at mærke et program fra microsoft på et styresystem fra selvsamme microsoft!!!

Jeg fatter det ikke! Hvad skal en med lidt mindre computerviden end mig stille op?

Jeg har installeret Opera, Firefox m.fl. og de installerer uden problem. Er der en skjult bagtanke fra microsofts side, eller er de bare inkompetente?

Jeg ville egentlig brokke mig direkte til microsoft, men de siger på en kamofleret måde,skrub af, på deres hjemmeside.

Det var min 2-øre.
Avatar billede hearnz Nybegynder
09. marts 2009 - 22:32 #1
hehe. Ms kan altid frustrere. Men hvorfor er det lige du skulle rode med registreringsdatabasen for at installere IE7?
10. marts 2009 - 06:22 #2
"...fandt løsningen her på siden, ..." - så bør du jo være en flink gut og SKRIVE HVOR du fandt løsningen!
Avatar billede Jensen DK Novice
10. marts 2009 - 06:30 #3
larry det er nok denne der løste installationen.
De fleste gange er det denne vejledning som løser problemet med installation af IE 7 eller IE 8 bare følg vejledningen, du mangler sikkert en tilladelse.

Stien til at ændre tilladelser for installering af IE7 og IE 8 er som følger.
Begynd med START, vælg KØR og indtast: regedit i den lille rude, klik på krydset ud for mappen
HKEY_CLASSES_ROOT find derefter Interface og klik på krydset ud for mappen, derefter skal denne
Findes,{34A715A0-6587-11D0-924A-0020AFC7AC4D Højre klik på mappen og vælg tilladelser nu
Skal du sætte flueben i nederste rudes felter, for fuld kontrol og for at læse, og du skal stå som administrator for oven, klik på tilføj, eller alle, og tilføj.
Du skal nu genstarte komputeren og lade Windows update installere IE 7 eller IE 8.
Løsning af Silbidor
Avatar billede ham75 Praktikant
10. marts 2009 - 09:37 #4
Ja, silbidor, det var netop det der fik det til at fungere hos mig. Men jeg forstår simpelhen ikke hvorfor det skal være så svært. Og microsoft anbefaler jo 5-7 andre løsninger før denne, så det er noget der tager rigtig lang tid!!

Det må da være muligt at lave IE7 om så det installerer uden problemer?!
Avatar billede Jensen DK Novice
10. marts 2009 - 12:32 #5
Det tog mig to dage at finde løsningen, den virker næsten hver eneste gang, at man får beskeden installationen blev ikke gennemført.
Avatar billede Jensen DK Novice
10. marts 2009 - 12:37 #6
ham75!
Du skal kun bruge svar hvis du vil lukke et spørgsmål, ellers bruger du kommentarer, når du har fået noget brugbart, kan du bede dem der har løst problemet om at lægge et svar, og så sætter du et flueben i firkanten under det farvede svar, derefter klik på opret, så er der givet point og spørgsmålet er lukket, dem du ikke giver et flueben bliver afvist.
PS. bare en oplysning
Avatar billede ham75 Praktikant
10. marts 2009 - 15:08 #7
Tak for det silbidor :-) Det var jeg ikke klar over.