Avatar billede Crapss Novice
09. marts 2009 - 22:54 Der er 6 kommentarer

Ny gamer pc

Hey!
Jeg har siddet og kigget lidt på en "billig" gamer pc, og er nået frem til en løsning, men ville lige høre nogle andres mening inden jeg sender ordren afsted, jeg synes selv den ser OK ud :o)

Grafikkort: XFX Radeon HD 4870 XXX (1 GB)    1.940 kr.
Harddisk: WD Caviar Green WD10EACS 1 TB      668 kr.
Brænder: Samsung WriteMaster SH-S223F (Sort)  150 kr
Processer: Core i7 I7-920 8 MB (Intel Boxed)  2.117 kr
Bundkort: MSI X58 PRO                        1.416 kr
Ram: OCZ 2 x 2 GB                            452 kr
Kabinet: Antec Three Hundred - EU            378 kr
Cpu køler: Cooler Master GeminII S            190 kr.
Strømforsyning: 750 watt                      ER KØBT!!

Er der noget jeg skal ændre i den, altså noget hvor jeg får mere for pengene? Jeg er i hvertfald ret så sikker på processoren!! :)

På forhånd tak :)
Avatar billede hearnz Nybegynder
09. marts 2009 - 23:01 #1
lækker maskine. ville dog personligt holde mig til nogle bedre mærker (asus). Men det er nok bare en "religions-sag".

Du skriver ikke noget om hvor hurtige rammene er?
Avatar billede Crapss Novice
09. marts 2009 - 23:07 #2
Hehe, ville jeg egentlig også gerne, ASUS er konge, men koster også derefter =P Rammene er DIMM 240-pin DDR2 1066 MHz / PC2-8500 CL5 2.1 V ikke bufferet

De har super anmeldelser, og ser jo ganske udemærket ud..
Avatar billede Crapss Novice
09. marts 2009 - 23:27 #3
Fandt da lige ud af at det nok ikke er en smart ide med de ddr2 ram, kigger lige på nogle andre ddr3 ram :-)
Avatar billede Inqk Nybegynder
10. marts 2009 - 00:44 #4
Jeg ville nok smide en vandkøler i og lege med overclocking. Eller også ville jeg købe et billigere bundkort/CPU og istedet bruge pengene på Radeon 4870 X2.
Avatar billede Crapss Novice
10. marts 2009 - 01:12 #5
Problemet er at man ikke får et bundkort til i7 processoren billigere end det ;)
Avatar billede Inqk Nybegynder
10. marts 2009 - 02:11 #6
Hvis du spørger mig er i7 for dyr i indkøb, og sluger oven i købet strøm som var det en AMD processor.