Avatar billede woowii Nybegynder
11. marts 2009 - 12:47 Der er 1 kommentar og
1 løsning

modrewriter virker i userdir, men ikke i root

Hej,

Jeg har et mindre problem med mod_rewrite som sikkert er ganske simpelt - men jeg har ikke selv kunne løse det og google søgninger har heller ikke hjulpet mig.
Problemet er at de rewrite regler jeg laver i min root folder ikke lader til at virke. localhost/page/action bliver ikke omskrevet til localhost/index.php?page=page&action=action som det burde, men i stedet får jeg bare en fejl 404.
Jeg har userdir slået til i apache og når jeg åbner siden localhost/~user/page/action bliver det rigtigt omskrevet til localhost/~user/index.php?page=page&action=action.

Jeg har nøjagtig samme kode (udover et par sti-ændringer naturligvis) liggende de to forskellige steder - og det er en .htaccess fil jeg tidligere har brugt både lokalt og på webhoteller uden problemer, så jeg kan ikke forestille mig fejlen ligger i koden.
Avatar billede woowii Nybegynder
11. marts 2009 - 12:50 #1
Lige da jeg havde trykket opret fik jeg så lige øje på noget mere. ErrorDocument lader også til at blive ignoreret, så det er nok ikke et modrewrite problem alligevel men nærmere at .htaccess filen slet ikke bliver læst. I så fald, hvad kan grunden til det være når det virker i et userdir?
Avatar billede woowii Nybegynder
11. marts 2009 - 14:44 #2
Ser ud til at virke efter en geninstallering.