Avatar billede dsk1980 Nybegynder
11. marts 2009 - 14:56 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Win XP "ovenpå" Vista?

Hej people.

Jeg er sgu kommet til kort? Jeg har lige "arvet" en Zepto fra min svigermor, som havde fået ny. Den er i forvejen ikke særlig hurtig, men er født med en Win Vista Home Basic på, fra Zepto's side.

Da jeg ikke er meget for det her langsomme, SAMT for den ting med Vista, så gik jeg i skuret og gravede min Win XP Home Edition frem - original. Ville installere den og bootede fra CD'en, for at starte installation.

Så kan den gud dølme mig, ikke finde nogen harddisk?! Wuuuut?

Help please. :)Vil gerne have mit XP på.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
11. marts 2009 - 15:03 #1
Prøv at gå i Bios og slå AHCI fra.
Avatar billede dsk1980 Nybegynder
11. marts 2009 - 19:58 #2
That did the trick.
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. marts 2009 - 19:59 #3
Det er fordi det er en SATA harddisk.
Find korrekt driver og smid cd med driver på når den inden  installationen beder om en 3. parts driver
11. marts 2009 - 20:20 #4
... desuden skal du være 100% sikker på at der er XP driver(s) passende til din hardware !!!
Avatar billede thesheriff Nybegynder
11. marts 2009 - 20:45 #5
Godt du fik den til at virke :)