Avatar billede primse Novice
12. marts 2009 - 09:35 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Eksportere InDesing dokument til html.

Hej,

Jeg er ved at lave et nyhedsbrev i Indesign.
Planen er, at det skal sendes ud som html.

Er der nogen der har erfaring med dette, eller idéer til hvordan jeg gør det smartest?!

På forhånd tak!
Avatar billede letitbeknown_dk Nybegynder
12. marts 2009 - 16:35 #1
InDesign er et ombrydningsprogram og er mainly beregnet til tryksager. Har aldrig hørt om, at man kan benytte InDesign til den slags. Uanset, så ville jeg helt klart vælge Photoshop+Dreamweaver til, at sætte et html nyhedsbrev op med.
Avatar billede spe Nybegynder
13. marts 2009 - 21:50 #2
Du kan godt eksportere et Indesign dokument til Dreamweaver (version CS3 og CS4) men du får ikke den samme opsætning som du har lavet på din InDesign side så for det meste skal html-siden åbnes i Dreamweaver og ændres så det ser fornuftigt ud. Det bliver derfor ofte dobbeltarbejde at begynde i InDesign.
I CS4 kan du eksportere som swf og det giver et fornuftigt resultat men spørgsmålet er om du kan bruge den løsning.