Avatar billede chivaz Nybegynder
12. marts 2009 - 18:32 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Ftp-program - username og password?

Når et ftp program beder om username og password, hvad er det så for username og password der er tale om?
Avatar billede Slater Ekspert
12. marts 2009 - 18:34 #1
Sandsynligvis til den FTP-konto du er i gang med at forbinde til.
Avatar billede chivaz Nybegynder
12. marts 2009 - 18:39 #2
Jeg ved godt at det er noget jeg skal indtaste for at få forbindelse.
Men hvad er det for username og password? Hvor fra? Hvor ser man dem? ...
Avatar billede chivaz Nybegynder
12. marts 2009 - 18:44 #3
Jeg skal for at logge på bruge:

Hostname/adresse
Username
Password

Hvor finder man almindeligvis disse oplysninger?
Avatar billede Slater Ekspert
12. marts 2009 - 18:45 #4
Fra dem der har givet dig adgang til FTP-kontoen. Hvis det er din egen hjemmeside, skal du få disse oplysninger fra den webhost der administrerer domænet. Hvis du har fået adgang til en anden persons FTP, skal du have oplysningerne fra ham.
Avatar billede clemmedk Praktikant
12. marts 2009 - 18:45 #5
hvis det er til http side plejer det username være eks. eksperten.dk pass. xxxxxxxx
Avatar billede chivaz Nybegynder
12. marts 2009 - 18:54 #6
Ok, tak.

Det er en andens persons FTP. Så må jeg have fat i ham (igen). Har bedt om disse oplysninger, men da mente han ikke han havde sådanne. Men så må han jo skaffe dem ...
Avatar billede chivaz Nybegynder
12. marts 2009 - 18:55 #7
Tak for hjælpen.
Læg svar for point.
Avatar billede Slater Ekspert
12. marts 2009 - 19:00 #8
Så gerne :)