Avatar billede philipaa Nybegynder
13. marts 2009 - 12:31 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Få vist filmapper i Outlook 2007

Jeg vil gerne kunne se mapper og filer fra den almindelige filstruktur i Outlook 2007. Det kunne lade sig gøre i tidligere versioner, men jeg har ikke kunnet finde måden i den nye version.

Jeg kan godt arkivere e-mails i filmapper, men jeg skal kunne se dem direkte i Outlook, for ellers ser jeg ikke afsender, emne osv

Det er temmelig vigtigt for mig, derfor udbyder jeg 200 points for en forkromet løsning.

Jeg vil også gerne have kommentarer fra andre, der savner muligheden
Avatar billede Slettet bruger
14. marts 2009 - 11:46 #1
Jeg er ikke helt sikker på jeg forstår dit spørgsmål.Du kan under post>postmapper>personal folders og her f.eks inbox oprette alle de mapper du ønsker og se alle de oplysninger du har lyst til .Hvis det ikke er svar nok, må du uddybe dit problem yderligere.
Avatar billede philipaa Nybegynder
14. marts 2009 - 13:06 #2
Tak for din interesse

Det, jeg har brug for, er at kunne se indholdet af mapper, der er oprettet i pc´ens almindelige filstruktur, f. eks. C: eller - hvad der meget vigtigere - på et netværksdrev, således at en sag kan bestå af både Word-dokumenter og e-mails.

I tidligere versioner af Outlook kunne man få vist en hvilken som helst mappe, man har adgang til i Outlook-panelet, men jeg kan ikke se, det er muligt i 2007.

Jeg er virkelig forvirret over, at Microsoft har fjernet denne mulighed for at se "almindelige filer" i Outlook
Avatar billede Slettet bruger
14. marts 2009 - 16:20 #3
Jeg tror ikke det er muligt (man skal nok have MS office sharepoint server).
Hvis du prøver at trække en genvej fra f.eks skrivebordet ind i en postmappe vil du se at den faktisk opretter sig som en postmeddelelse.Ved at klikke på denne postmeddelelse skulle du i princippet åbne den lokalisation linket refererer til.MEN sikkerhedsindstillingerne i Outlook tillader ikke at åbne link filer.Dette KAN ændres (med 2007 Office system Administrative Template files) men nu tror jeg vi er længere ude end ønsker at gå !
Avatar billede Slettet bruger
14. marts 2009 - 16:30 #4
Lige en tilføjelse: Det med genvejene er besværligt, men du kan jo godt trække alm filer(pdf, doc mv) ind i en mappe. Hvis du i din indboks feks har en undermappe der hedder 'kunder' og herunder en mappe Rigmand Gyldenspjæt , hvor du gemmer e-mail fra samme person, så kan du trække dokumenter og billeder mv ind i mappen.
Avatar billede philipaa Nybegynder
18. marts 2009 - 23:10 #5
Tak kmjdk
Det er meget interessant, hvad du skriver, for det bekræftermine anelser, og hvad jeg får at vide fra andre: Microsoft har fjernet denne mulighed - måske for at få os til at bruge nogle af deres andre produkter, som f.eks. SharePoint Server - Business Contact Manager giver også muligheden.

Jeg underviser almindelige brugere i MS Office, og sandsynligheden for at de kan få deres arbejdsgiver til at installere en masse ekstra programmer er selvsagt minimal.

Hvis man sideløbende med Outlook har Stifinderen åben med den mappe, man vil arkivere e-mails i, er det nemt at trække e-mailen til mappen i processlinjen og derefter op i selv mappen. Derfra kan den åbnes ved at dobbeltklikke på den. Løsningen mangler kun at der i Stifinderen ikke bliver vist, hvem afsenderen er, og hvornår den er sendt. Det kan så vidt, jeg kan se ikke løses ved at tilrette visningen i mappen, men som en nødløsning kan man omdøbe filen (navnet er emnet, og så kan man jo tilføje afsendernavan). Det er lidt bøvlet, men så har man filer og e-mails samlet i en mappe. Som tidligere nævnt, vil det typisk dreje sig om en mappe på et netværksdrev, som kolleger også arkiverer i.

Men dit tip om at trække almindelige dokumenter fra Stifinderen til en mappe i Outlook kendte jeg ikke, og jeg kan helt sikkert bruge den i andre sammenhænge. Jeg vil derfor med glæde honorere dine indlæg med 40 points.

Jeg tror, du har sendt indlægget som kommentar, og at du skal sende et svar, for at jeg kan give points. Korriger mig, hvis jeg tager fejl, eller send et svar.

Tak for dialogen
Avatar billede Slettet bruger
22. marts 2009 - 20:10 #6
Du får den som svar.

Lige en tilføjelse: Det med genvejene er besværligt, men du kan jo godt trække alm filer(pdf, doc mv) ind i en mappe. Hvis du i din indboks feks har en undermappe der hedder 'kunder' og herunder en mappe Rigmand Gyldenspjæt , hvor du gemmer e-mail fra samme person, så kan du trække dokumenter og billeder mv ind i mappen.