Avatar billede zaicrez Nybegynder
13. marts 2009 - 15:27 Der er 1 løsning

screen som normal user - /dev/pts/ fejl.

Hej.
Når jeg vil lave et screen som alm user på min server får jeg fejlen: Cannot open your terminal '/dev/pts/0' - please check.

Jeg kan sagtens starte screen som daemon med kommandoen: screen -dmS xxxx xxxx
men når jeg vil attatch screen får jeg igen fejlen.

Det virker fint som root.

Jeg har prøvet at chmod /dev/pts/ - og gennemsøgt diverse linux fora via google - desværre uden held.
Når jeg laver chmod på /dev/pts/ virker det fint - lige indtil jeg deataatcher og logger af systemet.
Når jeg logger ind igen skal jeg igen chmod før jeg kan resume mit screen.

Har I nogle ideer? :(
Avatar billede zaicrez Nybegynder
16. marts 2009 - 14:21 #1
Problemet er løst - det gik i sig selv igen.