Avatar billede hansen Nybegynder
15. marts 2009 - 16:04 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Show hide layer ved checkbox

Hej, jeg har brug for en lille ombygning af nedenstående script så det som standard er lukket i <div id="Layer1">, og bliver aktivier / deaktiveret ved hjælp af et checkbox felt istedet for et link.

Kan du hjælpe mig?
Tak

----

var shown = false;

function showHideLayers(layerID) {
  if (document.getElementById) {
    if (!shown) {
      document.getElementById(layerID).style.visibility = "hidden";
    }
    if (shown) {
      document.getElementById(layerID).style.visibility = "visible";
    }
  shown = !shown;
}

<div id="Layer1">Antonio</div>
<a href="#" onClick="showHideLayers('Layer1');return false;">klik</a>
Avatar billede jhe-ting Nybegynder
16. marts 2009 - 20:45 #1
Måske kan du bruge

  ... style.display="none";

og

  ... style.display="";

i stedet for visibility.
Avatar billede jhe-ting Nybegynder
30. marts 2009 - 17:06 #2
Dette er måske det du vil:

function showHideLayers(cBox,layerID) {
  if (document.getElementById) {
    var shown = cBox.checked;
    if (!shown) {
      document.getElementById(layerID).style.visibility = "hidden";
    }
    if (shown) {
      document.getElementById(layerID).style.visibility = "visible";
    }

<div id="Layer1" style="visibility:hidden">Antonio</div>
<input type="checkbox" onchange="showHideLayers(this,'Layer1');return false;">klik
Avatar billede hansen Nybegynder
22. maj 2009 - 15:59 #3
Hej, beklager den meget lange svartid!
Havde helt glemt spørgsmålet.

Jeg har forsøgt mig med dette, men det virker ikke?
Nogen der har et godt svar på dette ?
---
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">

<head>
<meta content="text/html; charset=windows-1252" http-equiv="Content-Type" />
<title>Untitled 1</title>
<script language="javascript">
function showHideLayers(cBox,layerID) {
  if (document.getElementById) {
    var shown = cBox.checked;
    if (!shown) {
      document.getElementById(layerID).style.visibility = "hidden";
    }
    if (shown) {
      document.getElementById(layerID).style.visibility = "visible";
    }
</script>
</head>

<body>
<div id="Layer1" style="visibility:hidden">Antonio</div>
<form method="post" action="">
<input type="checkbox" onchange="showHideLayers(this,'Layer1');return false;">klik
</form></body>

</html>

---
Avatar billede hansen Nybegynder
24. maj 2009 - 21:38 #4
Fandt lige ud af at det øverste eksempler virker fint i Fireføx men ikke i IE 7?

Er der noget der ikke er kompatibelt med IE7 i koden?
Avatar billede ebusiness Nybegynder
24. maj 2009 - 22:34 #5
onchange er eh 'inkonsistent' i IE. onclick burde kunne gøre det i dette tilfælde.