Avatar billede Madz Nybegynder
17. marts 2009 - 09:23 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Sort logon i Vista 64 bit

Hej..

Min Vista er begyndt at opføre sig lidt mærkelige på det sidste, nogle gange når jeg startet den op, kom frem til der hvor man skulle logge ind så var baggrunden bare sort man kunne styre musen og se den arb. men det var så også det. så kunne jeg genstarte og gå ind i fejlsikker tilstand, der inde kom der fint billede på, genstart og så prøve igen og wola kom der billede på og jeg kunne logge ind og bruge computeren som jeg plejder, men nu vil den ingen ting.. den laver bare den sorte bagrund og intet andet end at jeg kan styre musen rundt :/

Syns sq jeg har prøvet det hele.. fejlsikker tilstand, sidste kendte fungerne version, lav opløsnigen osv. altså alle de punkter man kan prøve hvis man trykker F8, starter bare op med sort baggrund, har også prøvet at smide min vista cd i og valgt det reparere vista og prøvet de ting som er der altså scan for fejl.. finder ingen fejl, genindlæs fra tidligere dato hvor den har virkede men igen får bare sort baggrund.

Det er et onboad grafikkort som jeg bruger, bundkortet er et Asus P5Q-EM

Eneste jeg kunne tænke det lige kunne være var måske driverne til grafikkort men jeg kan jo ikke komme til at opdatere/skiftet dem ud da jeg jo ikke kan komme ind på den.

Vil helst undgå at geninstallere maskinen.

Nogle der har nogle forslag til hvad jeg kan prøve så jeg kan få liv i den igen ?
Avatar billede Slettet bruger
17. marts 2009 - 10:25 #1
Jeg har næsten samme problem, men med 32-bit home premium. Eneste forskel er at jeg slet ikke kan få liv i min computer. Jeg har brugt recovery cd'en 3 gange, så virker den et par dage, men med samme resultat til sidst.
Medion suppport kunne ikke hjælpe, så jeg kører den til vallensbæk i dag eller imorgen, til reperation.
Enhver hjælp ville være virkelig værdsat.
Avatar billede Madz Nybegynder
19. marts 2009 - 12:43 #2
Den Vista Black Screen er hvis et kendt problem hvis man googler lidt på det er der mange der har oplevet det i lidt forskellige varianter, har prøvet alle forslag i denne tråd uden det hjalp

http://social.technet.microsoft.com/Forums/en-US/itprovistadesktopui/thread/193b7008-ce4b-4d03-acc3-b8d7ffe610d5/

Så hvis der er nogle der har andre forslag ud over geninstallere, ja så er de mere end velkommen.
Avatar billede Madz Nybegynder
13. april 2009 - 16:40 #3
Ja måtte bide i det sure æble og geninstallere der var ikke andet jeg kunne gøre :( havde prøvet ALT