Avatar billede dragox05 Nybegynder
18. marts 2009 - 10:28 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

GPO/Group Polisy

Windows server 2003 Standart.
Bruges til terminal.

Jeg vil havet lavet group polisy på en bestemt gruppe, og har allerede fjernet de fleste adgange, så de kun har adgang til deres netværksdrev og skrivebordet.

Jeg er dog ikke tilfreds. Fordi meningen er at du kun skal kunne se Office 2007 m. outlook adgang og deres netværksdrev.
Alt andet er ligemeget.

Mit spørgsmål er, hvordan jeg gør sådan at "all programs" kun viser Office 2007, og ikke alle de andre programmer der også er installeret på serveren.
Dem vil jeg gerne kunne skjule.
Nogen der har nogen ideer ??
Avatar billede plasmon Nybegynder
18. marts 2009 - 11:51 #1
Hvad med at lave en redirect af startmenuen var det ikke en mulighed?
Avatar billede dragox05 Nybegynder
18. marts 2009 - 14:53 #2
jo bestemt.
har efterhånden set mig blind i de muligheder.

Hvor skulle man gøre det henne?
Avatar billede dragox05 Nybegynder
18. marts 2009 - 15:35 #3
jeg har lavet det sådan at deres dokumenter fra my dokument blir gemt et lokalt sted.

Har fjernet alle "All programs" funktioner, så nu kan man slet ikke åbne mappen, selvom den er synlig. - Den er tom.
Jeg vil bare gerne have lavet Office 2007 adgang derinde, men det kan jeg ikke rigtig få den til.
Avatar billede plasmon Nybegynder
18. marts 2009 - 16:22 #4
Du kan så lave en redirect til et share på serveren hvor du har lagt genvejene til office programmerne:

\\server\share\startmenu$\Office 2007\->genvejene

Så skulle der komme en mappen ved Alle programmer der hedder Office 2007.
Avatar billede dragox05 Nybegynder
19. marts 2009 - 14:15 #5
Det var lige praesis ogsaa det jeg har forsogt.
Jeg har bare ikke kunne finde hvor jeg gjore det.

Jeg har forsogt med genvejene, men all programs mappen er bare tom naar jeg forsoger dette.
Jeg har mistanke om at jeg nok gor et eller andet forkert.
Avatar billede dragox05 Nybegynder
20. marts 2009 - 11:55 #6
jeg har nu siddet og forsøgt mig forskellige share, men den blir ved med at sige at all programs mappen er "empty"
Jeg kan manuelt gå ind og se at den har oprettet mappen programs og startup mappen. Men den vil ikke vise det jeg måtte flytte derind.

Skal jeg gøre noget specielt ?
slår jeg funktionen fra:
Group policy, User configuration, Folder redirection, Start menu, og sætter den til not configured, så kommer alle programmer frem igen i "all programs" - Jeg har forsøgt med basic og advanced.

Nogen forslag?
Avatar billede dragox05 Nybegynder
05. juni 2009 - 10:23 #7
jeg fik styr på dette.
Man skal blot huske at tilgive rettigheden til mappen også :)