Avatar billede serverservice Praktikant
18. marts 2009 - 21:49 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Eksportere data fra thunderbird til outlook ?

Jeg kan ikke finde muligheden for at eksportere mails og adresser fra thunderbird til outlook - Hvordan gør man det ?
Avatar billede serverservice Praktikant
18. marts 2009 - 21:50 #1
Avatar billede serverservice Praktikant
18. marts 2009 - 22:54 #2
Nå , men det ser ud til at kunne virke ifølge hvad jeg læser jeg kan bare ikke få den program til at køre uden det melder fejl ?

HJÆLP !!
Avatar billede Jens Jakob Teislev Nybegynder
19. marts 2009 - 10:41 #3
Er da meget lettere end som så ;o)

Du eksporterer fra TB til csv filer og derefter importerer du i Outlook.

Endelig er der den helt "bullet proof" løsning - hvis du ikke har MANGE e-mails; nemlig at sende dem op til en online mail konto via IMAP fra TB og så hive dem ned igen med Outlook.
Avatar billede serverservice Praktikant
19. marts 2009 - 21:09 #4
Jeg har fulgt noget lignende denne guide http://email.about.com/od/outlooktips/qt/et031706.htm
Men får en masse tomme felter med mine kontakter - det er sikkert fordi min cvs fil ikke har samme format fra TH som outlook ...

Jeg har valgt kommasepareret windows
Avatar billede serverservice Praktikant
19. marts 2009 - 21:37 #5
Nå , men det kunne godt lade sig gøre - man skal bare sørge for at have samme struktur i outlook og så ændre resten manuelt når man importerer kontakter.

Der er ikke andre løsninger end din bulletproof til at overføre mails ?
Jeg vil gerne have hele min mappestruktur med hvor mine mails er placeret - jeg har temmelig mange mapper jeg bruger til at opdele min mails med filtre.
Avatar billede Jens Jakob Teislev Nybegynder
20. marts 2009 - 00:08 #6
Hej Serverservice,

Jeg ville, og har gjort følgende.

1) Opret en midlertidig konto hos en IMAP provider (fx HostGator). Google duer ikke så godt, da de kun tillader et niveau i deres mappestruktur...

2) Konfigurer T-bird til at læse post på denne konto

3) Kopierer mappestrukturen fra min eksisterende konfiguration i T-bird over i den nye (træk og slip) der er IMAP drevet.

4) Højreklikke på HVER ENESTE mappe og vælge dels a) check this folder for new messages samt b) select this folder for offline use.

5) Klik på File - Offline - sync now!

Så skulle den begynde at mase med at synkroniserer din online IMAP drevne postkonto med din lokale version. Du kan herefter logge ind på denne via webmail beundre at alt er online nu. Jeg anbefaler Horde!

Derefter er det egentlig bare at bruge MS Outlook til at hente mails fra denne server via IMAP. Igen hvis du vil have det over på en POP løsning i Outlook er det træk og slip fra din IMAP konto til den allerede eksisterende Private mapper konto.

Jeg vil dog sige jeg ikke forstår hvorfor du dog vil forlade IMAP og T-Bird for at komme på en ækel MS Outlook og POP løsning.. Men det må du jo selv bestemme..
Avatar billede Jens Jakob Teislev Nybegynder
20. marts 2009 - 00:10 #7
Hvis du vil have e-mail adresserne med anbefaler jeg at du forsker i Google Contact manager plugin til T-Bird som derefter kan synkroniseres med Outlook via Google..
Avatar billede serverservice Praktikant
18. august 2010 - 18:40 #8
Sen tilbagemelding , men havde det her åbne spørgsmål.

Mener jeg brugte det tool til at konvertere mails/mapper til eml filer osv
Avatar billede alinade Praktikant
16. juli 2018 - 08:29 #9