Avatar billede hrole Mester
19. marts 2009 - 09:25 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Outlook på to computere, datafil på kun den ene

Hej,

Jeg har en datafil (pst) til mit Outlook som ligger på min stationære, herefter har jeg sat min bærbare op til at bruge samme datafil (via trådløst netværk). Men det er meget ustabilt. Ofte når jeg har startet Outlook på en af maskiner (og lukket igen!), kan jeg ikke åbne på den anden. Efter genstart fungere det igen. Somme tider får jeg fejlmeddelelsen at pst-filen ikke er gyldig.

Jeg håber I kan hjælpe med denne model, da det er vigtigt jeg kan bruge mail-, opgave-, kalender- og kontaktfunktionerne i Outlook. Det må kunne lade sig gøre.
Avatar billede osdata Nybegynder
19. marts 2009 - 09:48 #1
Du kan ikke dele en pst fil - det går galt.

http://www.outlookpower.com/issues/issue200401/00001206001.html

Der findes dog programmer der kan løse det for dig.

http://www.synchpst.com/product.htm

Ole Stanstrup
O.S. Data
Avatar billede Jens Jakob Teislev Nybegynder
19. marts 2009 - 10:18 #2
Problemet er at Outlook kører med en fil der låser din data.
Hvad er det eksakt fu vil dele?

Husk at du ved hjælp af IMAP og ikke POP kan have al din post samlet online og derefter lade lige så mange computere få tilgang til det over nettet.

Hvis det er din kalender kan du fx. placere en gratis online kalender hos Google.

Hvis det er kontaktpersoner kan Google også tilbyde det...
Avatar billede ptj_11 Forsker
19. marts 2009 - 21:20 #3
>>osdata>> Du kan ikke dele en pst fil - det går galt.
Det er nu ikke helt rigtigt. Jeg kører med 4 maskiner, som alle kontakter en pst-fil, anbragt på en central server. De kan naturligvis ikke anvende filen på samme tid, men det giver en frihed, at man altid kan tillade sig, at hente post, ligegyldigt, hvilken maskine man sidder ved.
Jeg har ingen problemer med at komme i kontakt med pst-filen, selv om outlook har været aktiveret på maskine 1, derefter lukket ned, og bagefter aktiveret på maskine 2.
ptj_11
Avatar billede hrole Mester
19. marts 2009 - 21:34 #4
Jeg har kikket nærmere på det forslag osdata kommer med og det er en mulighed, men mon der findes et freeware program istedet?

jakslev: jeg ville helst beholde outlook da jeg bruger flere af funktionerne og nødigt vil fordele dem på flere forskellige services.

ptj_11: Kan du uddybe nærmere hvordan du får det til at fungere?
Avatar billede ptj_11 Forsker
20. marts 2009 - 19:57 #5
Jeg har kopieret pst-filen fra hver pc op i samme bibliotek på serveren.
Herefter har jeg brudt bindingen til de gamle placeringer, (lokalt på hver PC).
Det næste jeg gjorde var at binde den største af pst-filerne til outlook på en enkelt maskine.
Så importerede jeg indholdet fra de øvrige filer. Dette sikrede, at jeg havde adgang til alle mails.
Det næste var, for at undgå at ramme loftet på filstørrelsen, oprettede jeg en ny privatmappefil for hvert emne, som jeg ønsker bevaret. Disse filer ligger naturligvis også på serveren, navngivet fornuftigt, så det er simpelt at navigere rund i mine mails.
Til slut bindes alle filerne til hver installation af outlook, og vupti, du har på skift adgang til dine mails fra alle maskiner.
Hvis du fortsat får problemer med at tilgå dine pst-filer som beskrevet fra PC2, altså at du ikke kan få adgang når først de har været åbnet fra PC1, så skal du prøve at kvæle alt der lugter af outlook inde fra joblisten på PC1. Så burde det virke.

/ptj_11
Avatar billede hrole Mester
02. juni 2009 - 20:38 #6
lukker