Avatar billede lasse0000 Novice
19. marts 2009 - 11:31 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Log ind som Administartor

Hej
Jeg har fået et problem, jeg kan ikke længere installere/afinstallere progarmmer, da jeg ikke har Admin. rettigheder, men jeg er Admin.Har slettet andre bruger konti, deaktiveret gæstekonti, Men får alligevel typisk fejl som. error 5 you dont have permission, eller adgang nægtet osv,det sker også ved oprettelse af et simpelt txt. dokument, men ingen problemer med Word.. Nogen gange er der ikke problemer,det har før hjulpet at logge af og på. Har prøvet noget fra microsoft, noget med at ændre nogle log filer, %windir%\svcpack.log.og C:\Windows\svcpack.log. Men de filer findes ikke.
Så et godt bud tak.
Avatar billede Jens Jakob Teislev Nybegynder
19. marts 2009 - 11:36 #1
Sandsynligvis er du stadig administrator men der er sket en fejl med henblik på hvem der har "OWNERSHIP" af filerne.

Lad mig give dig et hint: www.ubuntu.com.
Avatar billede Jensen DK Novice
19. marts 2009 - 13:53 #2
Hvis du opretter en ny bruger med administrator rettigheder, virker det så? hvis ja så kopier dine ting over til den nye bruger og slet så den gamle.
Avatar billede lasse0000 Novice
19. marts 2009 - 17:40 #3
Skulle lige til at skrive noget smart om at brænde SuSe 10,3 ned på en iso,og så tage den derfra. Men har desværre lige pludselig ikke retten til at installere noget som helst
Avatar billede lasse0000 Novice
19. marts 2009 - 17:47 #4
Det lød faktisk som en genial ide,oprettede en ny bruger med alle rettigheder, men da jeg ville installere noget,såmænd bare nogle drivere, gik den i fejl igen, har ellers lige installeret ny hdd, dvs OS, Office-pakke mm. uden problemer,har godt nok installeret noget der hedder Vista Inspirat, noget sjov baggrundshølløj.
Avatar billede off-line Nybegynder
19. marts 2009 - 19:19 #5
Kan du ikke i kontrolpanet, under brugerkonti, ved Ny kontotype, markere i feltet Administrator?
Avatar billede lasse0000 Novice
20. marts 2009 - 08:42 #6
Jo det har jeg gjort.Er lidt mere urolig over jeg ikke har de filer som microsoft henviser til. Prøvede sådan lidt i desperation at køre en sfc/scannow, men det gav ingenting, ud over det er irreterende at jeg ikke kan de ting, så kører maskinen bare derudaf, og det er jo fint.
Avatar billede Jensen DK Novice
20. marts 2009 - 13:27 #7
Der er sikkert en fejl i din registreringsdatabase og den kan måske kun rettes ved en geninstallation af styresystemet.
Avatar billede off-line Nybegynder
20. marts 2009 - 13:44 #8
Jeg tror silbidor har ret, så du kan prøve denne her fra nettet.
Kør:
adduser <your_login_here> admin
genstart
Avatar billede lasse0000 Novice
20. marts 2009 - 18:19 #9
Prøvede først off-lines bud, men de filer kune den heller ikke finde. Kørte så en rep af xp, skulle gerne undgå at genindstallere alt, så det blev en rep, uden det hjalp,så det ender jo nok med en reinstallation af det hele.
Avatar billede off-line Nybegynder
20. marts 2009 - 19:10 #10
Hvis du vil lave en ny installation af windows og samtidig
beholde dine data og egne programmer, er det muligt, men tag
for en sikkerheds skyld kopi af vigtige data.
Boot op med Windows CD. Ved valget mellem at trykke på "R" for
for at gå i konsollen, og at "Trykkke på Enter" for installation,
trykkes der på "Enter".
Ved installationen vil Windows fortælle, at der allerede er et
styresystem installeret, og man bliver spurgt, om man vil forsøge,
at reparere, eller om man vil foretage en nyinstallation.
Denne gang skal man så vælge "R" for reparation. Windows vil så
installere et nyt styresystem, uden at slette de eksisterende data.

Hvis den Windows CD man benytter kræver nøgle, så hav den parat.
Hvis man foretager en "Repair"for at bruge Windows på et nyt bundkort,
skal man huske, når Windows starter op, at installere den CD, som
fulgte med bundkortet, og som indeholder alle bundkorts driverne.
Hvis det er et helt andet bundkort, dvs. med et andet chipset, skal
man ikke forsøge at starte windows, men bare boote op på winCDén.

Da den Windows som bliver installeret er ny, har den ingen
opdateringer. D.vs. Man er nød til at tage en tur rundt om Microsoft,
for at hente dem alle igen.

Under "Repair" som jo er en "ny" installation, bør man tage sin
internet forbindelse fra.
Avatar billede lasse0000 Novice
20. marts 2009 - 20:32 #11
Det var nu også sådan en rep jeg lavede,installere jo en ny hdd i week enden, og det blev jo til en ny installation, om det lige var den disk som fulgte med maskinen, eller om det var en jeg havde liggende, kan jeg ikke huske, det burde jo egentlig heller ikke betyde noget, det er ikke kopier elign. Det eneste ud over alle de der opgraderinger der er efter-installeret er noget der hedder vista inspirat, men det er bare sådan noget grafik dims.
Avatar billede lasse0000 Novice
20. marts 2009 - 22:11 #12
Nu er jeg helt rundforvirret, ville prøve en on-line scan med reg cleaner, fandt en, den bad om bruge Explorer,jeg bruger normalt Firefox, nå men fint nok, startede Explore, bare for at finde ud af at den er overtaget af noget der hedder "My freeze" jeg har prøvet alt det sædvanlige,ændre startside mm,prøvet at finde direkte links til at få det fjernet, men scannerne vil have lov til at installere deres ting før der kan scannes, og det vil maskinen her jo ikke være med til, men fik lavet en Hi jack this på en usb, ved så ikke om jeg skal over i et andet forum, men prøver at lægge en log...Mailwarebytes gav ikke noget, og kan ikke installere noget.Kan ikke se hvor sp2 og sp3 er henne?
Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 21:42:02, on 20-03-2009
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Tall Emu\Online Armor\oasrv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Java\jre6\bin\jusched.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe
C:\Programmer\RALINK\Common\RaUI.exe
C:\WINDOWS\BricoPacks\Vista Inspirat 2\RocketDock\RocketDock.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\BricoPacks\Vista Inspirat 2\UberIcon\UberIcon Manager.exe
C:\WINDOWS\BricoPacks\Vista Inspirat 2\YzShadow\YzShadow.exe
C:\Programmer\Java\jre6\bin\jqs.exe
C:\Programmer\Tall Emu\Online Armor\oacat.exe
F:\HiJackThis.exe
C:\WINDOWS\System32\wbem\wmiprvse.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://my.freeze.com/?AcquisitionID=5c02e797-a1e0-4081-907f-c744e95ce530&s=&ipc=&vintage=20090312
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll
O2 - BHO: Idea2 SidebarBrowserMonitor Class - {45AD732C-2CE2-4666-B366-B2214AD57A49} - C:\Programmer\Desktop Sidebar\sbhelp.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - C:\Programmer\Google\Google Toolbar\GoogleToolbar.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Notifier BHO - {AF69DE43-7D58-4638-B6FA-CE66B5AD205D} - C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\5.0.926.3450\swg.dll
O2 - BHO: Google Dictionary Compression sdch - {C84D72FE-E17D-4195-BB24-76C02E2E7C4E} - C:\Programmer\Google\Google Toolbar\Component\fastsearch_219B3E1547538286.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Programmer\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O2 - BHO: JQSIEStartDetectorImpl - {E7E6F031-17CE-4C07-BC86-EABFE594F69C} - C:\Programmer\Java\jre6\lib\deploy\jqs\ie\jqs_plugin.dll
O3 - Toolbar: &Google Toolbar - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - C:\Programmer\Google\Google Toolbar\GoogleToolbar.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Programmer\Adobe\Reader 9.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Java\jre6\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [@OnlineArmor GUI] "C:\Programmer\Tall Emu\Online Armor\oaui.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKCU\..\Run: [swg] C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe
O4 - HKCU\..\Run: [RocketDock] "C:\WINDOWS\BricoPacks\Vista Inspirat 2\RocketDock\RocketDock.exe"
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O4 - Startup: RocketDock.lnk = C:\WINDOWS\BricoPacks\Vista Inspirat 2\RocketDock\RocketDock.exe
O4 - Startup: TransBar.lnk = C:\WINDOWS\BricoPacks\Vista Inspirat 2\TransBar\TransBar.exe
O4 - Startup: UberIcon.lnk = C:\WINDOWS\BricoPacks\Vista Inspirat 2\UberIcon\UberIcon Manager.exe
O4 - Startup: Y'z Shadow.lnk = C:\WINDOWS\BricoPacks\Vista Inspirat 2\YzShadow\YzShadow.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O4 - Global Startup: Ralink Wireless Utility.lnk = C:\Programmer\RALINK\Common\RaUI.exe
O4 - Global Startup: Symantec WinFax Starter Port.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\1030\OLFSNT40.EXE
O9 - Extra button: Subscribe in Desktop Sidebar - {09FE188B-6E85-479e-9411-51FB2220DF80} - C:\Programmer\Desktop Sidebar\sbhelp.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Subscribe in Desktop Sidebar - {09FE188B-6E85-479e-9411-51FB2220DF80} - C:\Programmer\Desktop Sidebar\sbhelp.dll
O9 - Extra button: Related - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O16 - DPF: {56762DEC-6B0D-4AB4-A8AD-989993B5D08B} (OnlineScanner Control) - http://www.eset.eu/buxus/docs/OnlineScanner.cab
O16 - DPF: {5ED80217-570B-4DA9-BF44-BE107C0EC166} (Windows Live Safety Center Base Module) - http://cdn.scan.onecare.live.com/resource/download/scanner/wlscbase5483.cab
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1237274018565
O16 - DPF: {8AD9C840-044E-11D1-B3E9-00805F499D93} (Java Runtime Environment 1.6.0) - http://dl8-cdn-01.sun.com/s/ESD7/JSCDL/jdk/6u12-b04/jinstall-6u12-windows-i586-jc.cab?e=1237281510794&h=528a2521b6af566a93508bba3a901161/&filename=jinstall-6u12-windows-i586-jc.cab
O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - C:\Programmer\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: Java Quick Starter (JavaQuickStarterService) - Sun Microsystems, Inc. - C:\Programmer\Java\jre6\bin\jqs.exe
O23 - Service: Online Armor Helper Service (OAcat) - Tall Emu - C:\Programmer\Tall Emu\Online Armor\oacat.exe
O23 - Service: Online Armor (SvcOnlineArmor) - Tall Emu - C:\Programmer\Tall Emu\Online Armor\oasrv.exe

--
End of file - 6143 bytes
Avatar billede Jensen DK Novice
21. marts 2009 - 06:45 #13
Når man udfører en reparer af XP bliver registreringsdatabasen ikke ændret, derfor virker det ikke, der skal en nyinstallation til, men tag kopi af alt vigtigt, og gem det på et externt medie.
Du mangler også SP3 og en masse opdateringer, det kan også være derfor at du har problemer.
Avatar billede lasse0000 Novice
21. marts 2009 - 07:58 #14
Ok jeg troede at den også rettede fejl i reg basen. Men jeg må indrømme jeg undre mig lidt over det med opgraderingerne, hvor de er henne, det er jo det første der bliver installeret. det er jo næsten pga dem, at man ikke gider ny installationer, det tager en rum tid.Nå men det er der jo ikke noget at gøre ved.Men tak for tippet med rep af reg basen. læg lige et svar, og god week end
Avatar billede Jensen DK Novice
21. marts 2009 - 08:25 #15
Du skal første gang, gå ind manuelt og installere opdateringer, ellers kan du komme ud for at den ikke selv kommer i gang.
Jeg vil anbefale at du går ind og downloader SP3 og har den på en CD eller en USB kay. så er der ikke vildt mange opdateringer tilbage.

Du kan hente den Danske udgave af SP3 her, du skal ikke tage dig af at der står til it-teknikere og udviklere,.
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=5b33b5a8-5e76-401f-be08-1e1555d4f3d4&displaylang=da
Avatar billede Jensen DK Novice
21. marts 2009 - 08:32 #16
Jeg havde lagt et svar tidligere, men pyt det er så gjort igen,
hvis en reparation ville foretage noget i reg.basen så ville den bare 0 stille den, som da XP blev installeret, og så ville en masse programmer ikke virke mere.
21. marts 2009 - 10:25 #17
... under alle omstændigheder så få den SP3 på omgående; derefter manuelt til WindowsUpdate for at hente/install >117 efterfølgende opdateringer. Incl IE7 / WMP11 / ... + efterfølgende opdateringer !!!