Avatar billede tbuch Juniormester
19. marts 2009 - 12:48 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

USB Nøgle popper ikke op

Hej med jer

JEg har et problem med at computeren ikke automatisk finder driveren til diverse plug & plug hardware

Jeg skal ind i enhedshåndtering og bede den om at finde driveren til hardwaren, som den da så også finder uden problemer

Hvis jeg stikke en kendt USB nøgle i en USBport får jeg den velkendte "USB-Klonk", men der popper ikke noget op omkring, at enheden er registreret
JEg kan dog finde den i f.eks. stifinder.
Avatar billede bonogo Nybegynder
19. marts 2009 - 13:02 #1
Hej prøv at fjern usb enhederne fra enhedshåndtering og genstart computeren, så skulle disse gerne installeres på ny, og herefter burde det virke.
Avatar billede tbuch Juniormester
19. marts 2009 - 13:28 #2
Når jeg gør det - så skal jeg bare til at geninstallere alle driverne igen - både til USB-roden og det hardware som er koblet på USB-roden

Jeg spekulerer på, om windows ikke kan finde driverne, da dise af en eller anden grund ligger et andet sted end hvor de plejer.
Driverne ligger der jo for de kan godt findes, når man beder windows om at lede efter dem

Computeren er installeret med IBMs recovery proces, hvor man ikek har ret meget indflydelse på noget som helst
Men det var nødvendigt, da vedkommende selvfølgelig gerne vil have en fuld ud lovlig Windows Pro lisens, hvilket jo er meget forståligt
Avatar billede off-line Nybegynder
19. marts 2009 - 19:12 #3
Nej bonogo har ret, du skal ikke selv geninstallere driverne,
windows finder dem selv efter genstart.
Avatar billede tbuch Juniormester
19. marts 2009 - 19:34 #4
Øhmmmm du har misforstået det (muligvis fordi jeg ikke har været klar nok i spyttet)  - det er netop det der pointen at windows ikke selv finder driverne efter genstart - der må jeg aktivt for hver eneste USB rod bede Windows pænt om at lede efter dem, men så finder den dem så også

Det var dog det jeg gerne ville finde en løsning på
Avatar billede off-line Nybegynder
19. marts 2009 - 19:43 #5
Så er windows desværre alvorlig beskadiget.
Det kræver nok en geninstallation.
Men du kan jo prøve om du er heldig med CHKDSK.

I kommandopromt skriver du CHKDSK /r/f og trykker enter. Læg
mærke til mellemrummet ved /
Avatar billede tbuch Juniormester
19. marts 2009 - 19:57 #6
Hvad står r/f for
Windows virker ellers upåklageligt
Nb jeg håber der er een som har en anden løsning end geninstallation - med al respekt så ligger den løsning jo altid lige for og jeg tror de fleste kende den "løsning", men netop skriver herind for at undgå den ... løsning
Avatar billede bonogo Nybegynder
19. marts 2009 - 20:04 #7
jeg har ikke andre bud - oplevede selv en lignende episode, hvor min computer ikke kunne se når jeg tilsluttede en memorystick via usb - men den kunne godt se fks. en kortlæser - jeg slettede usb via enhedshåndtering genstartede og så virkede det herefter da windows havde geninstalleret driverne - Jeg har desværre ikke andre bud, men håber da på at der så er andre der kan tage over så vi alle igen kan blive klogere :-)
Avatar billede off-line Nybegynder
19. marts 2009 - 20:06 #8
/f Retter fejl på disken.
/r Finder beskadigede sektorer, og genopretter læsbare data

Personlig ville jeg finde det godt at vide hvor jeg stod. Om
jeg havde muligheder eller om jeg bare spildte min tid med
håbløse reperations forsøg. Men det er jo din tid, så brug bare løs:)
Avatar billede tbuch Juniormester
19. marts 2009 - 20:12 #9
Ja det har du ret i, men det kunne jo være at der var nogen ud over dig som havde forstand på tingene ;-)
Avatar billede off-line Nybegynder
19. marts 2009 - 20:24 #10
NEJ, det er der IKKE *G*
Avatar billede Lars_sm Nybegynder
20. marts 2009 - 13:58 #11
Har du været i gang med at "optimere" dit styresystem, og i den anledning fået disablet servicen PlugPlay (Plug and Play)?

Jeg ved ikke om det ville give de symptomer du beskriver, men det er da et forsøg værd.

I forhold til USB-drev har jeg tidligere haft held med at gå ind i Disk Management (run -> diskmgmt.msc) og tildelt et andet drevbogstav til USB-drevet.
Avatar billede tbuch Juniormester
23. marts 2009 - 13:04 #12
Nå men det viser sig at der inde i Bios er blev afbrudt muligheden for at windows selv kan gå ind og detektere PnP enheder. Det gjorde jeg så og det hjalp på den fine pop-dialogboks når man plugger et USB-drev til

Til gengæld kan windows stadig ikke selv installere plug and Play driveren når en USB-enhed kobles til en USB port.

Jeg er tæt på at opgive efter at have prøvet en hel masse, som jeg syntes lige kunne være sagen

Jeg håber dog stadig der er nogen som lige kan gennemskue hvad man skal gøre

Problemet med løsningen: "geninstallation" er at det er en vens PC, hvor Installionen ligger på tre Recovery CD'er. Så installations proceduren går fuldstændig efter IBMs luner og derfor opnår jeg kun en lign. installation, hvis jeg prøver igen
Avatar billede bonogo Nybegynder
31. marts 2009 - 12:22 #13
Jeg har selv i dag haft fuldstændig samme problem kobler kortlæser til computeren, usbtilslutningslyden afspilles, men jeg kan ikke se usbdrevne - jeg fandt ud af, at Problemet opstod da computeren forsøgte at tildele min kortlæser drevbetegnelser der allerede var i brug. Løsning til problemet:

Højreklik på denne computer vælg administrer vælg diskhåndtering.

Skift drevbetegnelse for den enhed du har tilsluttet, til en drevbetegnelse der ikke bliver brugt af systemet.

Mon ikke dette også er løsningen i dit tilfælde!!
Avatar billede tbuch Juniormester
31. marts 2009 - 14:23 #14
Takker, men mit problem er desværre ikke begrænset til et spørgsmål om drev/hukommelse men alt plug and play hardware der bliver tilsluttet USB-portene

Men godt du fik has på dit problem
Avatar billede Slettet bruger
31. marts 2009 - 18:56 #15
Har du prøvet at slette alt usb, i enhedshåndtering, og genstarte, så bliver usb automatisk installeret igen, og du kan så plugge dine usb ting ind en af gangen,
Avatar billede tbuch Juniormester
31. marts 2009 - 22:54 #16
Ja Det kan du tro - det er prøvet
Avatar billede tbuch Juniormester
16. juli 2009 - 11:44 #17
Nå må hellere få lukket ned - hvis nogen vil have lidt point for deres forsøg - så post lige et svar - inden i morgen