Avatar billede diemerix Novice
20. marts 2009 - 16:14 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

XP installation kan ikke finde formateret SATA harddisk

Hej.
Jeg har netop formateret min 250 GB Maxtor SATA på min stationære, og ville efterfølgende installere en original XP SP2, men den kan ikke finde min harddisk, selvom jeg kan se den i BIOS'ens Boot afdeling.
Jeg har formateret via diskhåndteringen, ved ikke om det har betydning. (NTFS filsystem)
Er der nogen der kan hjælpe mig?

med venlig hilsen
Kristian
Avatar billede hottadpole Nybegynder
20. marts 2009 - 16:25 #1
Du skal bruge en driver der uden tvivl ligger på den cd der fulgte med bundkortet. Denne driver kopieres ud på floppy. Der er som oftest en makedisk kommando eller lignende. Under installation trykker du på F6 når det står for neden på skærmen og følger anvisningerne.
Avatar billede diemerix Novice
20. marts 2009 - 16:29 #2
Tak for den hurtige respons!
Har kun floppy som ekstern drev, kan det fungere?
20. marts 2009 - 16:33 #3
... prøv ... *S*
Avatar billede hottadpole Nybegynder
20. marts 2009 - 16:40 #4
Som karise_larry siger, prøv. Det burde kunne lade sig gøre, ellers kan du måske låne et for en kort bemærkning. Et nyt koster under 100 kr. så det er ikke den store udskrivning.
Avatar billede diemerix Novice
20. marts 2009 - 17:15 #5
Driveren er fundet på producentens hjemmeside, men usb floppy fungerer åbenbart ikke, må prøve at låne et. Tak for hjælpen, jeg skal nok fortælle om det virkede, når jeg får det prøvet!
Avatar billede off-line Nybegynder
20. marts 2009 - 17:50 #6
Måske kan windows finde en USB stick?
Avatar billede diemerix Novice
23. marts 2009 - 17:36 #7
Hej hottadpole, alt fungerer nu i skønneste orden, tak for hjælpen - Bullseye!
Avatar billede hottadpole Nybegynder
23. marts 2009 - 18:39 #8
Rart at høre at det kører som det skal, men hvorfor tog du pointsene selv?
Avatar billede off-line Nybegynder
23. marts 2009 - 19:09 #9
Nå ja, man kan jo diskutere, om diemerix har fået et kvalificeret
svar. PRØV (og se hvad der sker) Det kunne han vel selv finde ud af *G*
Avatar billede off-line Nybegynder
23. marts 2009 - 19:13 #10
hottadpole - Jeg trækker min sidste kommentar tilbage. Du har jo
faktisk rådet med en driver:)
Avatar billede hottadpole Nybegynder
23. marts 2009 - 19:30 #11
*G*
Avatar billede off-line Nybegynder
23. marts 2009 - 19:38 #12
Ja hvad har man ellers fortjent, når man ikke ser sig ordentlig for:)
Avatar billede diemerix Novice
23. marts 2009 - 23:37 #13
Beklager meget! Det er min første tråd her på eksperten, så jeg må have f***** det op somehow, fortæl mig hvordan jeg kan give dig dine 60 point, så er det dine næste gang jeg logger på.
Avatar billede hottadpole Nybegynder
24. marts 2009 - 06:14 #14
Du laver et nyt spøtgsmål med de udlovede points og med teksten "points til " den eller dem der har gjort sig fortjent. I nuværende spøtgsmål lægger du et link til det nye og i det nye lægger du et link til det gamle.
Avatar billede diemerix Novice
24. marts 2009 - 07:03 #15
Det skulle hermed være klaret:
http://www.eksperten.dk/spm/869339

Tak for hjælpen.