Avatar billede megadragon Nybegynder
21. marts 2009 - 04:17 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Harddisk bliver ikke tildelt et drevbogstav

Jeg har en Harddisk fra en Macbook, der uheldigvis er gaaet i stykker. Jeg har sat harddisk til min anden baerebar, ved hjaelp an en SATA-USB converter.
Problemet er saa at den primaere partition paa Harddisken ikke bliver tildelt et drevbogstav. Naar jeg kikker under "Computer Management" (min windows Vista er paa engelsk) kan jeg see harddisken, og de forskellige partitioner paa den (jeg er dog kun interesseret i den primaere partition). Under detaljerne i den oeverste del af "Computer Management" kan jeg se at partitionere ikke har noget til at staa under Volume (navnet/drevbogstavet) eller under 'File System'. Under status staar der dog at partitionere er "healthy"

Jeg haaber der er nogen der kan hjaelpe da jeg har brug for de data der ligger paa harddisken
Avatar billede osdata Nybegynder
21. marts 2009 - 06:19 #1
På en Mac bruges der et filsystem der hedder HFS+ for det meste.
Windows kan ikke læse HFS+, men du kan bruge et windows program der kan og så trække dine data over på en anden disk.

http://hem.bredband.net/catacombae/hfsx.html

Ole Stanstrup
O.S. Data
Avatar billede megadragon Nybegynder
21. marts 2009 - 22:06 #2
Jeg har ikke lige provet det enu. Men ville lige naevne at Macbooken koerte Windows. Jeg ved ikke om det har en indflydelse
Avatar billede megadragon Nybegynder
29. marts 2009 - 03:16 #3
Glemte at skrive resultatet fra din anbefaling. det virkede 100%. tusinde mange tak. bare smid et svar, saa du kan faa nogle point :)
Avatar billede megadragon Nybegynder
03. marts 2010 - 00:20 #4
Lukker