Avatar billede euronames Nybegynder
22. marts 2009 - 22:27 Der er 11 kommentarer

Det eneste der virker på Internet er Netbank !!! Jeg kan ikke komme på internet via browser, men kan godt via email og messenger.

Hej.

Jeg kan godt sende og hente mails, jeg kan bruge messenger ,
jeg kan høre internet radio via last.fm, som automatisk starter når jeg afspiller en mp3 fra harddisken, men jeg kan ikke få startet mine browsere. Hverken firefox eller explorer eller safari virker.

Har prøvet at genstarte router m.m.

Nu har fruen opdaget at vi godt kan komme ind på netbank, med adgangskode og det hele.
Jeg har netbank i 2 banker, og kan dog vel at mærke kun komme ind på den netbank - hjemmeside, som ligger iblandt mine startsider. Og kun hvis vi går ind via startsiden, jeg kan ikke komme ind hvis jeg skriver www.bankenswebadresse.dk

Det huer mig IKKE at jeg godt kan logge på netbanken, men ikke kan komme ind på noget som helst andet !

Jeg har en bærbar og bruger trådløst netværk.

Vi har også en stationær med kablet forbindelse, den kører upåklageligt, og det er den stationære jeg bruger til at skrive til jer.

Jeg får nogenlunde samme fejl som i tråden oprettet af aaaw d.10/12 08.
Hos mig kommer disse svar :

mozilla firefox skriver :
"Forbindelsen blev afbrudt
Forbindelsen til serveren blev nulstillet, mens siden blev indlæst.
Forbindelsen til webstedet blev uventet brudt under oprettelse af forbindelse eller data-overførsel. Dette kan skyldes en netværksfejl et sted mellem webstedet og din computer. Hvis problemet bliver ved at forekomme, bør du rådføre dig med dine system-manual, din administrator eller internet-udbyder for yderligere assistance."

I Internet Rxplorer står der , når jeg kører diagnosticerings- værktøjet :
" windows registrede ingen fejl med internetforbindelsen "

Jeg prøvede at installere safari - browseren, men det hjalp heller ikke. Der kom fejlen :
afari can't open the page "http://www.dr.dk/". The error is: "unknown error" (kCFErrorDomainWinSock:10054) Please choose Help > Report Bugs to Apple, note the error number, and describe what you did before you saw this message.

Jeg ved ikke om der er nogen sammenhæng, men jeg har nogenlunde samtidig fået en del problemer med lydkortet som jeg ikke har haft før, da det i perioder falder ud.
Jeg har så læst mig til at fjerne lydkortdriver via kontrolpanel, og så genstarte, og det hjælper også de fleste gange.

Jeg får at vide at der ikke er nogen lydkort - device, og når jeg kigger under lyde i kontrolpanel er feltet også gråt.
Efter sletning af driver og genstart får jeg ac97 lydkort driver frem. Men højttalerikonet nederst til højre er væk.

Måske er problemet, at jeg har afinstalleret Itunes og efterflg. forsøgt at afinstallere apple-programmet bonjour , måske forsøgt afinstalleret på en forkerte måde = lidt for hårdt ?

Jeg har forsøgt at bruge ccleaner til afinstalleringerne, var nok dumt ....

Se evt. den her ( tyske ) side, hvor de bl.a. skriver , at det er umuligt at afinstallere bonjour uden at lave en komplet systemgenoprettelse. Hvordan pokker kan de tillade sig det ?

Måske noget med den mdnsresponder ?

http://forum.chip.de/downloads/bonjour-service-mdnsresponder-743830.html

Jeg har prøvet at løse problemet ved at geninstallere bonjour og itunes og safari , men det har umidddelbart heller ikke hjulpet ?

Måske kan dette link hjælpe med forklaring ?
http://www.macosxhints.com/article.php?story=20050707222434355
Avatar billede euronames Nybegynder
22. marts 2009 - 22:30 #1
ps :
Bruger windows xp.
Avatar billede fastwrite Nybegynder
23. marts 2009 - 02:47 #2
prøv at smut i START > KØR og skriv SFC /scannow - og ha' din windows XP CD klar. Den vil rette op i dit Windows, og sikkert også i dine internet problemer.

kan du pinge DNS adresser? Har du prøvet i en kommandoprompt at skrive ping www.m.dk ? der skulle du gerne få en reply.

Hvis ikke du kan DNS pinge, kan du så pinge IP adresser? Prøv fx at ping Googles, som altid svarer tilbage: 209.85.171.100 - hvis du får en reply fra denne, kan din maskine godt tilgå nettet, også andre hjemmesider end dine 2 bankers.

Har du tjekket din HOSTS fil? Den ligger (så vidt jeg lige husker) i Windows\system32\drivers\etc\HOSTS - åbn den med notepad, der skal være en 127.0.0.1 - og så ikke så mange flere.

håber det kan hjælpe dig lidt på vej.
23. marts 2009 - 06:27 #3
PS: [bonjour Service] kan normalt afinstall via [Kontrolpanel] - [Fjern programmer] ... sådan gør jeg altid... uden problemer...
Avatar billede euronames Nybegynder
23. marts 2009 - 09:01 #4
Hej igen.
Hold fast hvor er I hurtige ! 1000 tak !

SFC /scannow blev kørt uden den bad om xp cd'en.

Jeg kan fint pinge både DNS og IP adresser.

jeg pinger m.dk uden tab , gns. 24 ms
jeg pinger google.com uden tab , gns. 57 ( IP slutter dog på 99 , ikke på 100 )
Jeg pinger google.dk uden tab, gns. 55 ms. ( IP slutter dog på 103, ikke på 100 )

Når jeg pinger ipadressen 209.85.171.100 direkte, så får jeg også 0 % tab., dog stiger gns. til 311 ms.

Jeg har også tjekket HOST - filen, og den ser ud som I beskriver.
Der er dog en del kommentar - linier i starten, men de begynder alle med en # , så det er sikkert også som det skal være.

Men altså desværre stadig ingen internet - adgang via browserne.

Jeg har også fortsat problemer med lydkort, og til dels også med bluetooth, men er det ikek bedst at jeg opretter en ny tråd om disse ting ?
Avatar billede euronames Nybegynder
23. marts 2009 - 21:52 #5
Så prøvede jeg at afinstallere firefox, bare for at prøve noget. Efter afinstallationen kom jeg ind på mozillas " survey - side " , hvor de gerne ville vide noget om hvorfor jeg ville afinstallere programmet.
Sjovt nok at jeg komme ind på den side når jeg ikke kan komme ind på andre !

PS. Af - og Geninstallation af firefox hjalp heller ikke.
Avatar billede Martinius Nybegynder
23. marts 2009 - 23:43 #6
Hejsa..

Har du et antivirus med firewall installeret ? for sådan noget som bullguard firewall kan sagtens finde på at blokkere for port 80 traffik, som normal web trafik jo er, men når du går på webbanken, går den ud igennem en anden port nemlig 443, da det jo er https://..

Så hvis muligt prøv lige at slå din av firewall fra og prøv så at gå på nettet...
Avatar billede euronames Nybegynder
24. marts 2009 - 08:06 #7
Hej Martinius.

Du har lige reddet min dag :-)

Det viste sig at være fordi den indbyggede firewall i mit antivirusprogram avirus blokerede for port 80.
Jeg gik ind i tilpasning af internetskjoldet under omdirigering af HTTP porte og slettede tallet 80 i feltet, og nu kører det hele fint igen.

Jeg ved dog ikke om jeg derved udsætter mig selv for anden fare ?
Avatar billede Slettet bruger
24. marts 2009 - 21:14 #8
Vil du kunne browse eller ej? Du kan ikke undgå, at lade din software-firewall acceptere trafik på port 80. Det "eneste" du kan gøre er, at have et anti-virus program med en aktiv skanner af din http trafik PLUS lidt sund fornuft omkring færdelsen på nettet. :)

Når jeg skriver eneste, er det ment som det nemmeste, når man er normal-bruger. Man kan altid sætte en firewall op med IDS og iptables. Hvis du vil vide mere smider jeg gerne nogle links
Avatar billede euronames Nybegynder
24. marts 2009 - 21:35 #9
Det lykkedes mig som nævnt at komme på nettet igen ved at slette tallet " 80 " i feltet " omdirigering af HTTP - porte " i internetskjoldet i avirus programmet.

Der er flueben i både " aktiver webscanning " og
" benyt intelligent stream skanning ".

Hvis jeg skriver tallet 80 ind i feltet så er jeg offline igen når jeg genstarter browseren.

Så jeg kan altså umiddelbart godt browse og se mails und das ganze nu.
Men er som nævnt lidt usikker på om jeg har udsat mig for mere fare ved at slette tallet 80 ?
Avatar billede Slettet bruger
24. marts 2009 - 21:45 #10
HOV! Det er ikke tilladt, at give sig selv point. De skal da gå til den rette hjælper, som i dette tilfælde er Martinius. !!!

Og om du har udsat dig for mere fare ved at slette tallet 80? Ja!

Lige så snart du er på nettet, udsætter du dig selv for farer - men hvad vil du helst? Kunne browse eller ikke?

Som sagt, det kræver sund fornuft.
Avatar billede euronames Nybegynder
30. marts 2009 - 19:37 #11
Undskyld, det med pointene var jeg ikke klar over, er grøn herinde.

Martinius, tager du selv dine point via et svar , eller hvordan foregår det ?

Jeg ved godt at det kræver sund fornuft, det forsøger jeg også, bl.a. at overholde ved at holde pc'en opdateret via Secunia og FileHippo.