Avatar billede 88mouv-net Nybegynder
23. marts 2009 - 17:29 Der er 5 kommentarer

Bærbar slukker lige pludselig

Hej eksperten.

Jeg har et problem som jeg håber i kan hjælpe mig med.
I november købte jeg en Acer Aspire 8920 Gemstone. Og den fungere faktisk super godt.

Men når jeg spiller spil. Lidt mere heavy spil så som Age of Empires 3, Burnout. Altså lidt "nyere" spil. Ikke 7 kabale osv. Så har den det med 10 min efter man er begyndt, med at det bare slår klik og så slukker computeren.
Jeg tror måske det er varmen der får den til at klikke fra? Men jeg synes ikke den virker til at være for varm.
Jeg kan sagtens tænde computeren som om intet var hændt. Windows kommer bare og brokker sig over computeren ikke er slukket ordenligt.

Det skal siges at jeg har spillet WoW engang herpå hvor det virkede uden problemer. Men ellers har jeg ikke rørt et eneste spil på computeren i lang tid, og så nu, er den begyndt på det der.

Kan det have noget at gøre med at det eneste stik til høretelefoner er i stykke? Jeg havde headset i computeren mens den var i tasken, så ringen inden i phonestikket var gået i stykker, og siden nu virker den slet ikke.
Avatar billede stagedk Nybegynder
23. marts 2009 - 20:41 #1
headsetstikket burde ikke være problemet mm du har fået den til at lave en form for kortslutning på bundkortet. men som du selv siger. muligheden kan være at din computer bliver for varm. har du evt prøve at fjerne støv fra blæseren ?
Avatar billede 88mouv-net Nybegynder
23. marts 2009 - 21:52 #2
det har jeg ikke. Er det mulight at gøre det uden at skille den ad?
Avatar billede Torben85 Nybegynder
24. marts 2009 - 15:00 #3
Larmer din pc meget?

Det kan være blæseren der ikke nedkøler nok, men det kan også være dit motherboard den er gal med, forsikring?

Når du spiller, har du så din bærbare på skødet, eller ligger den på et bord ller andet fast underlag.

Bærbare kan nemligt hurtigt blive for varme hvis man sidder med dem på låret.. - det burde du dog kunne mærke.. :o)
Avatar billede 88mouv-net Nybegynder
25. marts 2009 - 17:54 #4
Den står faktisk på et marmorbord.
Og nej, jeg synes ikke den larmer meget.

Heh ja, men det er sjældent den ikke står på det marmor bord :P
Avatar billede 88mouv-net Nybegynder
25. marts 2009 - 17:54 #5
Mht til forsikring, så tror jeg stadigvæk der er garanti på :P