Avatar billede djfonzi Nybegynder
24. marts 2009 - 01:06 Der er 14 kommentarer

Bipper under opstart..

Hey Eksperter!

Min computer er underlig for tiden .. Ved ikke lige hvad der går af den.

Når jeg vil tænde den kommer den med 1 lang bip lyd og 3 korte .. Den gør det næsten altid når jeg tænder den, men nogengange gør den det flere gange en andre.. Og når den eksempel vis har gjort det 2 gange kommer den med et enkelt bip og starter normalt op .. Andre dage kan den gøre det 6 gange og derefter starte normalt op ..

Jeg har fundet ud af at det en AMI BIOS der er på bundkortet (ASUS P5B-E Plus) og hvis jeg søger på fejlkoder på google er dette det mest fonuftige svar jeg har fundet:

1 Long, 3 Short Beeps You've probably just added memory to the motherboard since this is a conventional or extended memory failure. Generally this is caused by a memory chip that is not seated properly. Reseat the memory chips.

Nu er jeg ikke helt sikker på hvad det betyder, men hvis det betyder at mine ram stænger ikke sidder ordentligt i, så er det altså også prøvet.. men så ville den vel heller ikke ku starte normalt op nogengange? Har også kørt memtest en hel nat uden den fandt en eneste fejl.. Jeg har også lidt på fornemmelsen at alt det her kan have en relation til mit andet problem, som er beskrevet i denne tråd på Tweak.dk:
http://www.tweak.dk/forum/thread.php?threadid=111086&sid=

Jeg er lidt lost her .. Havde den så bare slet ikke gidet og starte op ku jeg lidt bedre forholde mig til sådan en fejl, men når den vil hver anden gang bliver det forvirrende..

Har i nogle forslag?

~D
Avatar billede djfonzi Nybegynder
24. marts 2009 - 01:07 #1
Det skal også lige siges at biosen ER blevet opdateret til den nyeste, men dette har ikke hjulpet..
Avatar billede Slettet bruger
24. marts 2009 - 07:53 #2
måske er det dit grafikkort der er defekt.

http://www.millbury.k12.ma.us/hs/techrepair/beep.html

m.v.h
Avatar billede djfonzi Nybegynder
24. marts 2009 - 11:23 #3
jaa, men hvis jeg kigger på det link du sendte ligger den fejl jo under AWARD bios'.. Og det er jo en AMI bios jeg har så går ikke udfra beep koderne fra AWARD også gælder for AMI..
Avatar billede Slettet bruger
24. marts 2009 - 11:41 #4
http://www.computerhope.com/beep.htm

hent denne her og lav en bootbar cd og test dine ramkredse.
sæt en af gangen i og test den og første gang der er røde tal er ramkredsen defekt. den kommer hurtigt med fejl hvis de er defekte

http://www.ultimatebootcd.com/
Avatar billede djfonzi Nybegynder
24. marts 2009 - 12:21 #5
som jeg har skrevet så har jeg kørt memtest en hel nat hvor den ikke fandt nogen fejl overhovedet.. har også prøvet med en anden stang ram hvor resultatet var det samme + at den med disse ram heller ikke fandt fejl i memtest..
Avatar billede Slettet bruger
24. marts 2009 - 13:23 #6
du kunne prøve det her
1:
tag batteriet + grafikkortet helt ud af maskinen i et par minutter. du slår 2 fluer med et smæk forstået på den måde at din bios nu skulle være resettet og når du indsætter grafikkortet skulle den igen kunne finde det ellers må det være dit grafikkort der er røget sig en tur.
Avatar billede djfonzi Nybegynder
24. marts 2009 - 14:08 #7
Har prøvet et reset.. Dog uden at tage grafikkortet ud, men idet jeg resetter bios er det jo som sådan ligegyldigt om jeg tager grafikkortet ud eller ej, da den jo aligevel vil glemme det har siddet der.. Men det hjælper heller ikke .. Men hvorfor tror du lige det er grafikkortet?
Avatar billede Slettet bruger
24. marts 2009 - 14:36 #8
for forståelsens skyld.

har du billede på skærmen.
Avatar billede djfonzi Nybegynder
24. marts 2009 - 19:47 #9
ja jeg får billede på skærmen når den ikke bipper.. Men når den kommer med disse bip fejl så er der intet billede på skærmen..
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2009 - 07:24 #10
du må prøve det grafikkort i en anden maskine eller låne et og prøve.
Avatar billede djfonzi Nybegynder
25. marts 2009 - 12:55 #11
det er bare lidt underligt at de gange computeren starter op og virker så er der slet ingen problemer med grafikkortet.. kan spille krævende spil som crysis uden der er grafikfejl eller andet.. men må lige se om jeg kan finde et andet grafikkort eller prøve det i en anden maskine.
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2009 - 13:47 #12
er det dette bundkort

http://usa.asus.com/products.aspx?l1=3&l2=11&l3=307&l4=0&model=1347&modelmenu=1

hvilken bios har du inde.

den sidste nye hedder 1803 godt nok i en beta version

men du kunne så hente den sidste der ikke er beta

du vælger bare dit styresytem

http://support.asus.com/download/download.aspx?SLanguage=en-us&model=P5B-E
Avatar billede djfonzi Nybegynder
25. marts 2009 - 19:40 #13
Ja det er så godt nok plus udgaven af det, men de ser ud til at bruge samme bios.. Jeg har prøvet både den nyeste version som ikke er beta også den nyeste som er i beta..

Jeg var lige omkring bj trading idag efter et billigt test grafikkort, så nu vil jeg prøve og se hvordan den opfører sig med det i.. :)
Avatar billede Slettet bruger
26. marts 2009 - 07:51 #14
et sted må du jo starte og ligesom udelukke mulighederne.

asus side er under rep men nu fandt jeg det rigtige bundkort.
desværre er deres side også en af de langsommeste på nettet og hvorfor de ikke gør noget ved det er en gåde.

http://dk.asus.com/products.aspx?l1=3&l2=11&l3=307&l4=0&model=1399&modelmenu=1

desværre kan jeg ikke åbne download siden da den ikke er færdig.