Avatar billede shooter Novice
24. marts 2009 - 10:12 Der er 4 kommentarer

luk CMD vindue

Jeg eksekverer en .bat fil, hvor der sættes en masse environmentvariable og hvor der sluttes af med at kalde et nyt program. CMD vinduet forbliver åbent indtil det kaldte program afsluttes. Jeg vil gerne have at bat filen kører færdig og lukker vinduet når det nye program er kaldt.

I unix ville det være nok at sætte en ampersand (&) efter programkaldet, men hvad er syntaxen i en XP bat fil?
Avatar billede ksoren2 Nybegynder
24. marts 2009 - 10:15 #1
start mig
Avatar billede shooter Novice
24. marts 2009 - 11:24 #2
yep "start mig" virker

men:

det kaldende vindue lukkes, men der startes bare et nyt vindue op i stedet, og så er jeg ikke kommet videre.
det er muligt det er på grund af typen af applikation jeg starter at der kommer et nyt vindue.
applikationen jeg starter er teamcenter engineering, så det er ikke bare et scooterprogram der giver problemer.

Jeg må vist bare leve med et extra vindue!
24. marts 2009 - 11:59 #3
Kig på START mulighederne ->

START ["titel"] [/Dsti] [/I] [/MIN] [/MAX] [/SEPARATE | /SHARED]
[/LOW | /NORMAL | /HIGH | /REALTIME | /ABOVENORMAL | /BELOWNORMAL] [/WAIT] [/B] [kommando/program] [parameters]

    "titel"    Titel, som skal vises i vinduets titellinje.
    sti        Startmappe
    B          Starter programmet uden at åbne et nyt vindue.
                Programmet ignorerer ^C. ^Break er den eneste
                måde at afbryde programmet på, medmindre
                programmet sætter behandling af ^C i gang.
    I          Det nye miljø vil være det oprindelige miljø, som gives videre til Cmd.exe og ikke det aktuelle miljø.
    MIN        Starter vinduet minimeret
    MAX        Starter vinduet maksimeret
    SEPARATE    Starter 16-bit program til Windows i separat hukommelse
    SHARED      Starter et 16-bit program til Windows i et delt
                hukommelsesområde
    LOW        Starter programmet med hvile-prioritet
    NORMAL      Starter programmet med normal prioritet
    HIGH        Starter programmet med høj prioritet
    REALTIME    Starter programmet med realtime-prioritet
    WAIT        Starter program og venter på, at det slutter
    kommando/program
                Hvis det er en intern cmd-kommando eller en batchfil,
                køres kommandofortolkeren med parameteren /K til Cmd.exe.
                Dette betyder, at vinduet fortsat vil blive vist efter
                kommandoen er afsluttet.

                Hvis det ikke er en intern cmd-kommando eller en
                batchfil, er det et program, og vil blive kørt enten
                i et vindue eller som et konsolprogram.

    parametre  Dette er parametre, som gives til kommandoen eller
                programmet
Avatar billede hundevennen Nybegynder
24. marts 2009 - 12:23 #4
ude i den store verden er der nogle der skriver at man bare skal skrive EXIT i batfilen