Avatar billede spm Nybegynder
24. marts 2009 - 19:40 Der er 1 løsning

javascript funktion skal hente fra en php funktion inden i 3. phpfunktion

Puha det lyder indviklet. Lad mig prøve at forklare.
Jeg har lavet en kalender. I denne kalender er der en funktion der henter den sidste genere den sidste uge i måneden.
Da en uge godt kan strække sig over 2 måneder undersøger funktionen hvilke dage der er i den valgte måned imens den giver datoerne i den nye måned en grå farve.

Jeg er nu ved at udnytte min kalender til en vagtplan. Det skal være sådan at når man holder musen over der hvor man skal arbejde, så via javascript bliver der lavet en mouseover-funktion.

For at finde ud af hvilke der er på arbejde benytter den sig af en 3 funktion. Denne trejde funktion bliver nødvendigvis nødt til være en del af javascript funktionen.

her er koden. ( har dog frasorteret det som ikke er nødvendigt)

Der hvor det hele sker er i variablen: $week.

function last_week_of_month($last_day_of_month,$uge){
$navn = "peter";
$navn =  $_SESSION['brugernavn'];
$last_day = date('D',$last_day_of_month);
$datostamp = $last_day_of_month;

if($last_day == "Tue"){
$monstamp = $datostamp-86400;
$tuestamp = $datostamp;
$satstamp = $datostamp+(4*86400);
$monvagt = findvagt($monstamp,$navn);
$tuevagt = findvagt($tuestamp,$navn);
$mon = date('d', $datostamp-86400);
$tue = date('d', $datostamp);
$wed = date('d', $datostamp+86400);
$thu = date('d', $datostamp+(2*86400));
$fri = date('d', $datostamp+(3*86400));
$sat = date('d', $datostamp+(4*86400));
$sun = date('d', $datostamp+(5*86400));
findvagtandre($satstamp,$navn);
$weekstart = 1;
$week = "<tr><td class=uge>$uge</td>
<td class=dag>$mon $monvagt</a></td>
<td class=dag>$tue <a onMouseOver='showDescription('findvagtandre($tuestamp,$navn')' onMouseOut=clearDescription()>$tuevagt</a></td>
<td class=skjul>$wed</td>
<td class=skjul>$thu</td>
<td class=skjul>$fri</td>
<td class=skjul>$sat</td>
<td class=skjul>$sun</td>
</tr>
";
}
if($last_day == "Wed"){
.
}
return week;
}
Men jeg kan ikke få det til at virke rigtigt :( Det tætteste jeg har været på at få det til at virke var da jeg fik den til at vise det rigtige, men det var uden for <div></div> felterne :(

nogen hjælp?
Avatar billede spm Nybegynder
24. marts 2009 - 20:17 #1
Jeg har den!! ;)
man bliver nødt til at smide php funktionen ind i en javascript variable.

<script type="text/javascript">
var tekst="<? findvagtandre($satstamp,$navn);?>";
</script>
<?
<td class=dag><b>$tue</b><br><a onMouseOver=showDescription(tekst)> $tuevagt</a></td>
?>

Så virker det ;)