Avatar billede detail Nybegynder
25. marts 2009 - 09:12 Der er 4 kommentarer

Formular i php melder fejl

Jeg har problemer med denne formular som melder fejl
( er ikke noget PHP-haj ) mit ønske er at fornavn, efternavn, forretning, og brugerid skal stå ned i body på min mail, og at forretning skal stå i subject. linien.

Håber på hurtighjælp da det genre snart til være aktivt :-)

Her er mit HTML-dokument:
<form method="post" action="sender.php">

  <fieldset class="borderhide">
  <legend></legend><br>

  <label for="t1" class="broedtekst">Fornavn&nbsp;:</label>
  &nbsp;&nbsp;
<input id="t1" type="text" name="fornavn" /><br /><br>
  <label for="t2" class="broedtekst">Efternavn:&nbsp;&nbsp;</label>
  <input id="t2" type="text" name="efternavn" /><br /><br>
  <label for="t3" class="broedtekst">Forretning:</label>
  <input id="t3" type="text" name="forretning" /><br /><br>
    <label for="t4" class="broedtekst">BrugerId:</label>
  &nbsp;&nbsp;
<input id="t4" type="text" name="brugerid" />
  <br>
  <br />
  &nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
  <label for="t6"> </label><input id="t6" type="submit" name="submit" value=" Send " />
  &nbsp; &nbsp; <input type="reset" value=" Slet alt " />
  <br />
  </fieldset>
  </form>

Her er min sender.php kode:

<?php
  if (isset($_POST['submit'])) {
    if (!empty($_POST['fornavn']) && !empty($_POST['efternavn']) &&
    !empty($_POST['forretning']) && !empty($_POST['brugerid'])) {
      $headers="From: ".$_POST['navn']."<".$_POST['efternavn'].$_POST['forretning'].$_POST['brugerid'].">";
      }
      if(@mail("sfm@tele.dk", strip_tags($_POST['forretning'] . ($_POST['efternavn'] . ($_POST['forretning'] . ($_POST['brugerid']),

      stripslashes(strip_tags($_POST['navn'])), $headers)) {

        echo "<p><center>Tak for din henvendelse. <br>De heldige vil blive annonceret på Intranettet efter Påske.</center></p>";
      }
      else {
        echo "<p><center>E-mailen blev ikke sendt. Der skete en fejl. Prøv igen!</center></p>";
      }
    else {
      echo "<p><center>Alle felter skal udfyldes!</center></p>";
    }

?>
Avatar billede dkfire Nybegynder
25. marts 2009 - 10:39 #1
Det vil hjælpe meget hvis du beskrev lidt bedre hvilken fejl du oplever.

Men en ting er sikker, der må ikke vare forskel på id og name på et html element.
dvs:
<input id="fornavn" type="text" name="fornavn" />
Avatar billede g1mzee Nybegynder
25. marts 2009 - 11:04 #2
det ville være rart at vide hvad der egentlig sker af fejl.
umildbart vil jeg også anbefale dig at bruge noge css istedet for &nbsp; og <br> som du bruger meget, det virker meget uoverskueligt.
Avatar billede detail Nybegynder
25. marts 2009 - 11:05 #3
Det er i disse linier

$headers="From: ".$_POST['navn']."<".$_POST['efternavn'].$_POST['forretning'].$_POST['brugerid'].">";
      }
      if(@mail("sfm@tele.dk", strip_tags($_POST['forretning'] . ($_POST['efternavn'] . ($_POST['forretning'] . ($_POST['brugerid']),
Avatar billede dkfire Nybegynder
25. marts 2009 - 11:10 #4
Igen hvad sker der ??

Har du rettet de ændringer jeg skrev ?