Avatar billede cbotved Nybegynder
27. marts 2009 - 18:31 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Arbejds bærbar kan ikke lide at komme med hjem

Hej, jeg har en 8mbit/1mbit fra fullrate der fungerer fint med min private bærbar med win xp.

Når jeg tager min arbejds bærbar med hjem fra arbejdet, hvor vi har 20mbit og ingen problemer, så er den MEGA sløv i IE. Den er nok 2-3 min om at åbne en hjemmeside osv. Med google chrome går det marginalt bedre, men stadig dårligt. Mest af alt opgiver den helt at åbne siderne..

Jeg kører herhjemme et trådløst netværk med wep kryptering.
Kun min iphone er også koblet på netværket...

Kontoret er så lille at vi ikke bruger domæne server osv, men vi har et faelles drev ude i byen som den måske prøver at kontakte...

Er der nogle med en idé til hvad der kan værd galt?
Avatar billede jenz3n Nybegynder
27. marts 2009 - 18:34 #1
Hvad sker der når du pinger et domæne?
Smid evt. en traceroute her.

Læs hvordan: http://www.more.net/technical/pingtrace.html
Avatar billede cbotved Nybegynder
27. marts 2009 - 18:58 #2
Hmmm

Jeg kan ikke punge

Apple.com
Dr.dk
Arbejdets hjemmeside

Men får 32,34,33ms på www.more.net

Traceroute?
Avatar billede jenz3n Nybegynder
27. marts 2009 - 19:03 #3
Prøv evt. at bruge openDNS: http://www.opendns.com/

Du kan læse på det link jeg skrev, hvordan du laver en traceroute.
Avatar billede cbotved Nybegynder
27. marts 2009 - 23:48 #4
Nå, jeg har selv fundet løsningen.

Opdaterede først wifi driveren, og så vand jeg vha google ud af at det var det trådløse kort der ikke fik nok strøm når den er på batteri =hjemme. Så efter at jeg havde ændret det i stromstyringen er den flyvende igen.

Lige til info taler vi om en lenovo t61 med intel 4965agn trådløst kort... Åbenbart ikk nogen god kombi med vista...

Ps nu sluger den så tilgaengaeld også bare strøm...
Avatar billede jenz3n Nybegynder
28. marts 2009 - 00:13 #5
Okay, det var en spøgs fejl... Meget sjovt at du sidder med sådan en lækker maskine, jeg er selv lykkelig ejer af en magen til :)