Avatar billede dumbledore Nybegynder
30. marts 2009 - 11:46 Der er 1 løsning

Layout Manager / Dynamisk oprettelse af felter ud fra db

Hey, jeg har et lille problem med de forskellige Layout Managers, problemet er som følger;

Skal ud fra et vilkårligt antal columns i en db og attribut typen, genere et vindue, med det antal columns der er i tabellen, i form af enten Textfield / TextArea's / Comboboxes etc, alt efter hvilken type som kolonnen er:

Dvs. en tabel som ser således ud; varchar, varchar, int, varchar(multiple choice), check(true/false), text

bliver i mit vindue til; textfield, textfield, smaller textfield, combobox, checkbox, textarea

Problemet ligger sig så i, at jeg går ind og henter tabellens metadata, tilføjer dem til et array som jeg fyrer med over i det nye vindue, hvor der så bliver oprettet de rigtige antal komponenter alt efter column typen - De kommer dog til at ligge på langs, dvs. at de kører ud af skærmen på linie1, således:
[ textfield1 ]  [ textfield1 ]  [ intfield1 ] [  combobox ] ..etc

Istedet for;

[ textfield1 ]

[ textfield2 ]

[ intfield1 ]

[ combobox ]

--- Hmm - har været inde og bruge alle de forskellige layout managers, samt SpringLayout.. synes ingen af dem virker efter hensigten.. er der nogle små tricks hmm eller?
Avatar billede dumbledore Nybegynder
31. marts 2009 - 01:43 #1
problem løst -

for info; benyttede GridLayout(x, 1) dog med en lang lang smøre af coding og forsøg på alt ... ALT muligt andet ;/

Lesson learned.