Avatar billede susanneandersen Nybegynder
01. april 2009 - 08:44 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

oversætte excel funktioner til Access udtryk

Hej.
Ja, så er jeg her igen:-)

Jeg har nogle excel funktioner jeg skal have oversat til Access udtryk. Jeg har forsøgt mig, og nogle gange bliver det delvist ok. Håber der er en der kan hjælpe.
P=PAL
Q=PAR
S=vægt
V=AW PAL
W=AW PAR
X=Corrections
Y=Corrected.

+IF(P2=0;"";S2/P2)
+IF(AND(P2<>0;Q2<>0);"";IF(Q2=0;"";S2/Q2))
+IF(V2>400;P2*400;IF(P2=0;IF(W2>50;Q2*10;"");""))
IF(X2="";S2;X2)
Avatar billede susanneandersen Nybegynder
02. april 2009 - 08:25 #1
.
Avatar billede fdata Forsker
02. april 2009 - 21:23 #2
Prøv lige at forklare lidt nærmere. Hvad er det helt præcist, du har gang i? Hvor har du dine data? I Excel eller i Access?
Avatar billede susanneandersen Nybegynder
03. april 2009 - 15:09 #3
Hej fdata

Jeg har fået løst den første og den sidste - men mangler de 2 midterste. Dem kan jeg ikke "oversætte" til Access.

Den første er løst sådan:
Avg Weight PAR: (IIf([PAR]=0;"";([vægt]/[PAR])))
Avatar billede susanneandersen Nybegynder
06. april 2009 - 10:50 #4
Det er selvfølgelig PAL (da P i Excel = PAL i Access
Avg Weight PAL: (IIf([PAL]=0;"";([vægt]/[PAL])))
Avatar billede fdata Forsker
13. april 2009 - 21:39 #5
Det er jo en anelse spøjst, der her; men mit bud på de to midterste må være:

IIf (PAL<>0 And PAR<>0;"";IIf(PAR=0;"";Vægt/PAR))

IIf([AW PAL]>400;PAL*400;IIf(PAL=0;IIf([AW PAR]>50;PAR*10;"");""))
Avatar billede susanneandersen Nybegynder
14. april 2009 - 15:07 #6
hej fdata. Jeg kan godt forstå, du synes det ser spøjst ud. Men du har virkelig hjulpet mig videre. Jeg har nu kun tilbage at kunne lægge 2 af kolonnernes tal sammen. Det resultat jeg får, er eksempelvis 10050 istedet for 150 (den ene kolonne viser 100 og den anden viser 50). Jeg formoder, det er fordi tallene ses som tekst? Hvordan får jeg Access til at se tallene som tal, når det er via et udtryk?
Corrections:[kolonne1]+[kolonne2]
Avatar billede fdata Forsker
14. april 2009 - 22:00 #7
Corrections:val([kolonne1])+val([kolonne2])

... og tak for point ;o)