Avatar billede penyz Nybegynder
03. april 2009 - 07:45 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Begrænsning på ekstern hd

Hey people.

Har købt en ekstern hd fra verbatim på 1 tb og vil nu ligge en masse filer på den, det går også fint i starten, indtil jeg når til den sidste og store fil ca 4,8gb, så siger den at ikke understøtter så store filer, den kører fat32 filsystem,

skal jeg have alm ntfs istedet ?

eller er der en anden løsning.

Mvh.

Penyz
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2009 - 07:48 #1
Ja du skal konvetere til NTFS.
Avatar billede Jensen DK Novice
03. april 2009 - 07:49 #2
Ja Fat32 understytter kun mindre filer du kan ændre til NTFS så er der ingen problemer.
Avatar billede penyz Nybegynder
03. april 2009 - 07:51 #3
okay, men er det en begrænsning i fat32 ?
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2009 - 07:52 #4
Ja det understøtter ikke så store filer.
Avatar billede Jensen DK Novice
03. april 2009 - 07:55 #5
Sådan laves FAT32 om til NTFS på Harddisken
kommandoprompt
convert c: /fs:ntfs
Klik på start der efter programmer der efter Tilbehør der finder du Kommandoprompt, det er her du skal skrive
Eller den korte version i XP Start og derefter Kør Skriv cmd Tryk på Enter eller på Ok.
convert c: /fs:ntfs
Det skal lige nævnes at Det kan godt ske at din Windows Bliver Langsom ved denne metode. for at konverter til
NTFS er ikke helt det samme som at Formater sin Partition på Harddisken i NTFS.
Hvis det sker, er der kun et at gøre det er at Installer Windows på Ny da jeg ikke har hørt at man kan lave NTFS
om til FAT igen.
Du mister Ikke Data ved denne måde, du skal bare følge med i hvad der kommer til at stå i Kommandoprompt
Windows Kan ikke konverter din partition så længe din Harddisk er Online,
Du kan tvinge Windows ved at svare ja ( j ) så vil Windows Genstarte din Computer og der efter vil den Begynde
at konverter dit C-drev, hvis det er det du vil konverter hvid du vil konverter et andet drev du har, vil Windows
ikke Genstarte så Begynder den at konverter med det samme.
Avatar billede justrace Novice
03. april 2009 - 08:03 #6
For pokker da, prøv at læs spørgsmålet!! Det er en ekstern harddisk, ikke c-drevet.
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2009 - 08:06 #7
:-)
Avatar billede Jensen DK Novice
03. april 2009 - 08:16 #8
justrace! Det ved jeg godt, kunne være at noget af det kunne bruges.
Avatar billede Jensen DK Novice
03. april 2009 - 08:18 #9
Det er kun at ændre drev bogstav.
Avatar billede CalE Nybegynder
03. april 2009 - 11:22 #10
Og hust.. Brug endelig Teracopy til store fil flytninger. Har kun godt at sige om det..

http://www.codesector.com/history-tc.php
Avatar billede MP80 Nybegynder
03. april 2009 - 12:50 #11
Ja den skal konverteres til NTFS filsystem, det understøtter store fil typer hvor af fat32 har en grænse på 4GB.
Avatar billede penyz Nybegynder
03. april 2009 - 13:30 #12
sikke en masse kommentare, prøver sq lige at konvertere min hd og så vender jeg tilbage med lidt mere respons
Avatar billede penyz Nybegynder
03. april 2009 - 13:51 #13
vil gerne give caIE og MP80 halvdelen af pointene hver, MP80 var den eneste der gav mig et konkret svar på mine spørgsmål og caIE gav mig dette fremragende program til flytning af store filer.

Så hvis du gider/har lyst caIE så smid et svar så kan i dele de point.

håber alle er tilfredse med dette ellers må i sige til inden jeg lukker spørsgmålet
Avatar billede MP80 Nybegynder
03. april 2009 - 14:41 #14
Jamen så siger jeg mange tak herfra, altid en fornøjelse at kunne hjælpe :)
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2009 - 23:32 #15
Man plejer faktisk kun at kommentere, indtil man bliver bedt om et svar !
Avatar billede CalE Nybegynder
28. marts 2010 - 11:31 #16
Bare glad for at kunne hjælpe - =)