Avatar billede smukke_charlie Nybegynder
06. juli 2001 - 01:27 Der er 11 kommentarer

usb-båndbredde

Jeg har fået et usb-modem og et webcam. Nu har jeg det problem at mit webcam ikke har fået tildelt nok båndbredde. mit system bruger 17% usb-modemmet bruger 58% og mit webcam bruger 1%. Hvordan kan man tildele mere båndbredde?
Min maskine er: amd k6-2 350 mz
Jeg har win 2000 pro.
Avatar billede htmlkrede Nybegynder
06. juli 2001 - 01:59 #1
Du kan finde svaret i din Win2000 hjælp. Søg under Båndbredde, så kommer det.

//htmlkrede
Avatar billede smukke_charlie Nybegynder
06. juli 2001 - 02:27 #2
Jeg har søgt i min win2000 hjælp, men der er ikke noget hjælp at hente dér
Avatar billede mal Nybegynder
06. juli 2001 - 02:40 #3
Jeg tror ikke at du kan tildele resourcerne ... men prøv at fjerne dit modem ... evt. flyt det  over på den anden usb port ... det kan være at det hjælper ... USB er ret langsomt ... den kan kun trække omkring 900 kb i sek. hvilket ikke er ret meget i forhold til et vidiokamara  ... jeg tror nok at de fleste film kræver min. 1200 kb. sek. så det kan have problemer
Avatar billede smukke_charlie Nybegynder
06. juli 2001 - 05:02 #4
Jeg har også prøvet at bytte om på portene som heller ikke har hjulpet. Det er da noget .... at jeg ikke kan bruge mit webcam live på nettet. Der er da så mange andre hvor det fungere fint. Hvad gør man forkert???? :-/
Avatar billede james_t_dk Juniormester
06. juli 2001 - 06:51 #5
Virker det når du tager modemet fra? Eller er det så stadig lige dårligt?

Hvordan kan du se hvormeget båndbrede dit kamera bruger, og hvad har det med dit system at gøre. Jeg er bange for at du blander noget sammen. Hvad er det for et webcam?
Avatar billede smukke_charlie Nybegynder
06. juli 2001 - 18:52 #6
Det fungerer fint når jeg tager mit modem fra.
Hvis du går ind i \"enhedshåndtering\"
Gå ned i \"universel seriel bus-controllere\"
Højre-klik på \"via usb universel værtscontroller\"
op i fanebladet \"avanceret\" Så ser du båndbredden
på f.eks modem og webcams.
Det er et \"Logitech Traveler\" jeg har.

Jeg vil lige sige at jeg er ny hér på eksperten og ved derfor ikke helt hvordan og hvornår jeg skal Accepter/afvis når I prøver at hjælpe. Indtil videre afviser jeg til jeg har fået et svar som jeg kan bruge *S*
Bare det at I prøver at hjælpe gør at jeg havde lyst til at give jeg alle point *S* tak, tak
Avatar billede james_t_dk Juniormester
06. juli 2001 - 19:53 #7
Hvilket chipsæt er der på dit motherboard?

Se her: http://www.logitech.com/cf/support/7121.cfm

Måske det har noget med det at gøre.
Avatar billede smukke_charlie Nybegynder
06. juli 2001 - 23:12 #8
Det er et VIA Apollo MVP3 AGP/PCIset chipset
Avatar billede james_t_dk Juniormester
07. juli 2001 - 01:30 #9
Jeg tror altså at du skal kikke på det her, jeg er ret sikker på at det er der dit problem er.

Logitech has identified certain chipsets as being problematic to the functioning of the QuickCam cameras. The most problematic of the chipsets are any of the VIA® host controllers; Logitech and the USB community at large have seen many issues with VIA host controllers. Before troubleshooting any USB issue when this chipset is used, please make sure you have the latest filter driver and patches available from the http://www.viatech.com/drivers/index.htm. You must have the following two updates:

USB Filter driver
4 in 1 driver update
Additionally, the following BIOS Settings have been found to correct many USB issues with the VIA chipsets:

Power Management set to Disabled
Plug and Play Operating System set to Enabled
IRQ\'s Assigned set to Auto or Operating System
USB Keyboard set to DOS or BIOS
Write Pipeline Cache (FIC Motherboards and others) set to disabled
System BIOS Cacheable set to Disabled.
If you have an AMD processor 350mhz or higher, there is a patch available to resolve certain USB issues on computers which have a VIA chipset and an AMD 350mhz or faster processor. The following is a Microsoft Knowledge Base article which addresses the issue and provides the necessary patch: http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q240/0/75.ASP
Avatar billede smukke_charlie Nybegynder
07. juli 2001 - 07:57 #10
Hej James.
Den nederste link du gav mig er et problem som man kan have hvis man har win98 se2. Jeg kører med win2000 pro. men jeg vil prøve at se på min BIOS-opsætning så skal du nok få svar fra mig om det har hjulpet.
Tak for din søgen efter hjælp til mig *S*
Avatar billede smukke_charlie Nybegynder
08. juli 2001 - 21:37 #11
Det skide kamera fungerer stadig ikke :-(
Kan man sætte båndbredden ned på system? og hvor?