Avatar billede -=vortex=- Nybegynder
03. april 2009 - 15:22 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

At redde en korrupt harddisk

Hejhej

Jeg hev fornylig min eksterne harddisk ud af min computer, da den havde problemer med at blive detekteret af computeren, så jeg ville prøve igen, men så var den alligevel lidt fundet af computeren eller sådan noget.
For det henner jo at nu er harddisken åbenbart fucked. Når jeg går ind på den siger den bare "Filen eller mappen er beskadiget og kan ikke læses". FEDT!

Jeg har prøvet at sætte den i min stationære og bærbare. Den ene kører XP og den anden Vista. Men det er samme fejl begge steder.
Har også prøvet at køre CHKDSK på begge maskiner. Men den kommer bare op med at der ikke kan læses fra den.

Så er mit spørgsmål jo, er der, FORHÅBENTLIG, nogen jordisk chance for at jeg kan redde dataene. Har fotos og arbejds-projekter liggende som jeg ville blive meget ked af gik til grunde.
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2009 - 15:42 #1
Hvis disken kan ses i DISKHÅNDTERING kan jeg hive dine data ud - prisen er 400 - kr + porto begge veje - kan data ikke reddes betaler du kun porto
Interesseret!! kontakt mig på mail@helgec.dk
Avatar billede falster Ekspert
04. april 2009 - 15:53 #2
"Jeg hev fornylig min eksterne harddisk ud af min computer"

Det er vel interne?

Hvis du har adgang til en frisk pc og en cd med Windows Xp, så byg dig en Barts PE-skive.

http://www.nu2.nu/pebuilder/

Så kan du sikker klare det.

En uundværlig skive at have liggende.

Hvis du synes, at det er for omstændigt så Google på "live-cd" og brænd en af de mange færdige Linux-udgaver.
Avatar billede -=vortex=- Nybegynder
17. september 2010 - 15:00 #3
øv