Avatar billede wan68647 Nybegynder
03. april 2009 - 17:24 Der er 7 kommentarer

Knap til indsætte fil/Objekt i Excel

Hejsa

Ja, der er behov for endnu noget support...! :)

Jeg vil gern lave en knap i Excel der gør at jeg kan indsætte en fil i selve arket. Jeg ved man kan bruge "Indsæt Objekt" funktionen, men jeg vil gerne programmere det på en knap, da der er nogle som ikke er så stærke i Excel.

Nogen der ved hvilken VBA kode der skal lægges ind?

På forehånd tak.
Avatar billede liebmanns Juniormester
03. april 2009 - 23:00 #1
Det er nemt nok at indsætte en knap, og så knytte en makro til den knap, som indsætter "noget" i arket, men hvad er det du vil opnå?
-  Indsætte navnet på en fil i en celle ?
-  indsætte resulatet af en afviklet fil ?
-  ..... ?
Avatar billede wan68647 Nybegynder
04. april 2009 - 11:19 #2
Det skal være den samme funktionalitet, som når man i Excel vælger: "insert --> "Object" og derefter vælger den fil man vil have lagt ind.

Det er en form for attachment af PDF, Word, txt, xls.
Avatar billede stry Nybegynder
04. april 2009 - 15:29 #3
sådan her måske:

Sub DiaTest()
Application.Dialogs(xlDialogInsertObject).Show
End Sub
Avatar billede stry Nybegynder
04. april 2009 - 15:39 #4
Ovenstående kode giver den efterspurgte dialogboks - så skal du bare indsætte en knap på arket el. på en værktøjslinje som kalder koden.
Hvis du indsætter en command-knap på arket skal du højreklikke på den (mens den er i design mode) og vælge 'View code'. Så åbner knappens click-procedure og du skal bare indsætte koden mellem 'Sub' og 'End Sub', således:

Private Sub CommandButton1_Click()
    Application.Dialogs(xlDialogInsertObject).Show
End Sub
Avatar billede stry Nybegynder
19. april 2009 - 08:59 #5
>>wan68647

Hvordan går det med koden - er du kommet videre?
Avatar billede wan68647 Nybegynder
05. maj 2009 - 09:00 #6
Hejsa

Jeg beklager det sene svar. Der har været meget den seneste tid.

Koden virker.

Tusind tak for hjælpen!
Avatar billede stry Nybegynder
19. maj 2009 - 08:54 #7
Så lægger jeg et svar :-)

Glad for at kunne hjælpe.